محمودزاده: در مورد قراردادهای ریالی تصمیمی می‌گیریم که به نفع منافع ملی باشد

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت: در مورد قراردادهای دلاری باشگاه برای فصل بعد، تصمیمی خواهیم گرفت که به نفع منافع ملی و باشگاه‌ها باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، فریبرز محمودزاده درباره جلسه باشگاه‌های بدهکار ایرانی با مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی باشگاه‌ها به عمل آمد و مقرر شد این کلاس‌ها به صورت مستمر در شهرهای دیگر ادامه داشته باشد.‌ امیدوارم خروجی آن هم این باشد که در بخش حقوقی و اجرای قراردادها از این به بعد موفق تر عمل کنیم‌.

وی در مورد غیبت اکثر مدیران عامل در این جلسات تصریح کرد: اگر مدیرعامل باشگاه نیامد، قائم مقام یا مدیر تیم در جلسات حضور داشتند. ضمن اینکه در همه جلسات هم مدیران حقوقی باشگاه‌ها بودند که لازم است از تمام این باشگاه ها تشکر کنم. مدیران حقوقی نقش انکارناپذیری در بخش حقوقی و قراردادها دارند و تقریباً تمام مدیران حقوقی باشگاه ها در جلسات حضور داشتند.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره بحث ممنوعیت قرارداد دلاری و عقد قرارداد ریالی با خارجی‌ها برای فصل آینده و اینکه آیا این موضوع به صورت دستور به باشگاه‌ها ابلاغ شده است یا خیر؟ عنوان کرد: با توجه به جلساتی که داشتیم باید پیشنهادات باشگاه‌ها را دریافت می‌کردیم و آسیب شناسی انجام می شد. پیشنهادات مطرح شده فعلاً خام است و هیچ چیز قطعی نیست، هیچ تصمیمی هم در هیئت رئیسه گرفته نشده است، اما ما باید به فکر منافع ملی باشیم.

محمودزاده گفت: اگر این تصمیم به صورت قانون در بیاید باید با موازین آیین نامه فیفا و حتی قانون تجارت تطبیق داده شود و اگر مخالف آنها باشد حتماً هیئت رئیسه با آن مخالفت خواهد کرد. با توجه به منافع ملی و شرایط حاکم بر باشگاه‌ها باید تصمیمی گرفته شود تا خروجی آن به نفع همه باشد. همه انتقادات را می‌پذیریم، اما بهتر است این انتقادات به صورت کتبی ارائه شود تا این تصمیم چکش‌کاری بیشتری شود.

وی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از مسئولان فیفا اعلام کرده است قراردادهای کنونی بازیکنان تا 11 تیرماه اعتبار دارد و آیا این موضوع برای باشگاه‌ها مشکل‌ساز نخواهد شد، گفت: چند روز پیش هم در این مورد صحبت کردیم، همانطور که می‌دانید در عرصه نقل و انتقالات تمام فدراسیون‌های ملی باید مطیع قوانین فیفا باشد. یعنی هیچ فدراسیونی نمی تواند جداگانه تصمیم بگیرد. اکنون با توجه به پیشنهاداتی که ارائه شده فیفا پیشنهاد خود را اعلام کرده است تا فدراسیون‌های ملی بتوانند انعطاف لازم را داشته باشند.

محمودزاده ادامه داد: موضوعی که مطرح می شود صد در صد درست نیست. البته قرارداد بیشتر باشگاه‌های ما با بازیکنان تا پایان فصل است. طبق بررسی‌هایی که ما روی 16 باشگاه لیگ برتری انجام دادیم، بیشتر آنها قراردادشان با بازیکنان تا پایان فصل است. این موضوع را در جلسه هم به دبیرکل و بهاروند اعلام کردم، اما فیفا باز هم با این وجود اعلام کرده است فدراسیون ها نگران طولانی شدن لیگ‌ها نباشد و بازیکنان تا زمانی که فصل به صورت کامل به اتمام نرسد قراردادشان پابرجاست.

کد خبر: 1066913

وب گردی

وب گردی