آزادراه تبریز - سهند امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: امسال 6000 هزار میلیارد تومان پروژه صرفاً در حوزه خدمات روبنایی و زیرساختی در مجموعه شهرهای جدید داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حبیب‌الله طاهرخانی امروز در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اصلی‌ترین برنامه‌های سال 99 و سیاست مجموعه شهرهای جدید، افزایش خدمات و زیرساخت‌ها خصوصاً زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید است.

وی ادامه داد: امسال مطابق برنامه 6 هزار میلیارد تومان پروژه صرفا در حوزه خدمات روبنایی و زیرساختی در مجموعه شهرهای جدید داریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: این 6هزار میلیارد تومان پروژه شامل 50 مدرسه است که در شهرهای جدید سراسر کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. همچنین 7 مجموعه درمانی، 10 مجموعه فرهنگی، 13 مجموعه مذهبی، 30 مجموعه ورزشی و 25 مجموعه پارک و فضای سبز شهری جزو این 6 هزار میلیارد تومان پروژه است.

طاهرخانی افزود: علاوه بر این 26 پروژه راهسازی در درون و بین شهرهای جدید و شهرهای مادر افتتاح خواهد شد که بزرگترین آن آزادراه تبریز - سهند به طول 22 کیلومتر است که در مسیر کوهستانی ساخته شد و امسال افتتاح می‌شود.

وی تأکید کرد: این پروژه‌ها غیر از عملیات اجرایی در اتمام پروژه‌های مسکن مهر است و شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن را به ترتیب دنبال می‌کنیم.

طاهرخانی افزود: ما با استقرار جمعیت بالایی در شهرهای جدید مواجه هستیم. عقب‌ماندگی در این حوزه وجود دارد که درصدد جبران آن هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات است، ضمن آنکه مدارسی که تکمیل می‌شود و درمانگاه‌ها و فضاهای ورزشی و محله‌ای در این مقیاس است.

وی بیان کرد: امروز هم در شهر جدید پرند عملیات اجرایی آغاز خواهد شد و در سایر شهرها برنامه لازم برای تحقق این موضوع خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066917

وب گردی

وب گردی