لفاظی ترامپ علیه ایران: گفته‌ام قایق‌های ایرانی را بزنند

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به لفاظی علیه ایران پرداخت و نوشت به نیروی دریایی این کشور دستور داده قایق‌های ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در دنباله ادعای مقامات آمریکایی درباره ایجاد مزاحمت قایق‌های سپاه برای ناوهای این کشور در شمال خلیج فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم به لفاظی علیه ایران پرداخت.

وی در توییتی نوشت: به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام به سمت هر یا همه قایق‌(های) ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را در دریا دارند، شلیک و آنها را نابود کنند.

در پی بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و متعاقباً اظهارات مقامات سیاسی و نظامی این کشور و ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند! روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه، با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید شده است: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.

همچنین «سردار تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هشدار داد که هر جا آمریکایی‌ها حضور داشته‌اند، ناامنی بوجود آمده و جایی نیست که وجود آمریکا باعث امنیت شده باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما بار‌ها به کشور‌های عربی اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس دریایی بسته با ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است و اگر اتفاقی برای ناو‌های سوخت هسته‌ای بیفتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی در منطقه نخواهیم داشت و برای شما که از آب شیرین کن استفاده می‌کنید، بسیار خطرناک خواهد بود و باید مراقب باشید، در حالی که ایران به علت وسعت، دارای منابع داخلی زیادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066918

وب گردی

وب گردی