9 کشور جهان خواستار اقدام سازمان ملل در برابر آمریکا شدند

9 کشور جهان از جمله ایران در نامه‌ای به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل (مستقر در ژنو) خواستار اقدام این نهاد بین‌المللی برای رفع تحریم‌های آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نمایندگان 9 کشور از جمله ایران، روسیه، چین، سوریه، ونزوئلا، کوبا، زیمباوه، کره شمالی و نیکاراگوئه در نامه‌ای به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل (مستقر در ژنو) خواستار پایان تحریم‌های آمریکا شدند.

به نوشته المیادین، در این نامه آمده است که این کمیساریا باید فورا در جهت پایان تحریم‌ها که برای میلیون‌ها نفر از ساکنین این کشورها خطر آفرین است، اقدام کند.

کشورهای امضاء کننده این نامه همچنین تأکید کردند که محدودیت‌های مالی و بانکی و تحریم‌های اقتصادی کشورها را از دستیابی به درآمدهای خویش بازداشته است.

در تاریخ هفتم فروردین نیز کشورهای روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران نامه مشترکی را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و از او خواستند که رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ایران را که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است، خواستار شود. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز تعدادی از قانونگذاران آمریکایی - از جمله سناتورها «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» - با ارسال نامه‌ای به وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری این کشور، خواستار کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا شده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066947

وب گردی

وب گردی