چالش اهدای خون توسط دانشجویان راه‌اندازی شد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشجویان عضو در پویش دانایی و نجات با راه‌اندازی چالش اهدای خون، دانشجویان دیگر را دعوت به انجام این کار می‌کنند.

وحید حاتمی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از راه‌اندازی پویش «دانایی و نجات» خبر داد و گفت: این پویش با همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد و همکاری اداره کل انتقال خود این استان و حمایت خانه فرهنگ صدوقی برگزار می‌شود.

وی درباره مراحل چالش اهدای خون عنوان کرد: دانشجویان عضو در پویش «دانایی و نجات» با مراجعه به یکی از مراکز انتقال خون و در حین انجام مراحل خون‌گیری فیلم 15 ثانیه‌ای از خود می‌گیرند و در اینستاگرام دو نفر از دانشجویان دیگر را به این چالش دعوت می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: دانشجویان فیلم‌های خود را در شبکه اینستاگرام با هشتگ دانایی و نجات بارگذاری کنند؛ همچنین به دانشجویان شرکت کننده در این چالش به قید قرعه جوایزی تعلق می‌گیرد.

حاتمی با بیان اینکه ذخایر خون در مراکز انتقال خون و بیمارستان به خاطر بیماری کرونا به شدت کاهش یافته است، گفت: مردم در چند ماه اخیر به خاطر ترس از ابتلا به بیماری کرونا به مراکز درمانی و انتقال خون مراجعه نکردند و در نتیجه ذخایر خونی و فراورده‌های آن در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و بیماران بیماری‌های خاص که باید مرتب خون دریافت کنند به مشکل برخورد کردند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطر نشان کرد: مردم با حفظ نکات بهداشت اگر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند به هیچ عنوان مبتلا به بیماری کرونا نخواهند شد، ضمن آنکه مراکز روزانه ضد عفونی و گند زدایی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066976

وب گردی

وب گردی