تعداد مبتلایان جهانی کرونا از ۲/۵ میلیون نفر گذشت

همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر تعداد کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان 2 میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۵ نفر است که ۱۸۴ هزار و ۲۶۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۷۲۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۸۴۹ هزار و ۹۲ مورد ابتلا و ۴۷ هزار و ۶۸۱ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۸۴ هزار و ۵۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با ثبت ۲۰۸ هزار و ۳۸۹ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۱ هزار و ۷۱۷ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۸۵ هزار و ۹۱۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۸۷ هزار و ۳۲۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۵ هزار و ۸۵ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۵۴۳ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۵۹ هزار و ۸۷۷ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۲۱ هزار و ۳۴۰ نفر جان باخته و ۴۰ هزار و ۶۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۵۰ هزار و ۶۴۸ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۵۳۱۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز در رتبه ششم فهرست جهانی کشورهای درگیر کروناویروس جدید قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۳۳ هزار و ۴۴ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس شمار بهبودیافتگان خود را اعلام نکرده است.

ترکیه هم که با افزایش شمار مبتلایان خود از ایران و چین در این فهرست پیشی گرفته است، تاکنون ابتلای ۹۸ هزار و ۶۷۴ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۲۳۷۶ نفر جان باخته و ۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایران هم با افرایش شمار مبتلایان به کروناویروس از چین در فهرست جهانی پیشی گرفت. شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید در ایران نیز تاکنون به ترتیب ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر و ۵۳۹۱ نفر اعلام شده است. ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۹۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور ۴۶۳۲ نفر است. شمار قربانیان کووید-۱۹ طی چند روز گذشته در چین ثابت باقی مانده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۲۰۷ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

روسیه نیز با ثبت ۵۷ هزار و ۹۹۹ مبتلا به کروناویروس جدید و ۵۱۳ قربانی ناشی از آن پس از چین قرار گرفته است. ۴۴۲۰ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، همچنین برزیل با ۴۶ هزار و ۱۸۲ مبتلا و ۲۹۲۴ قربانی، بلژیک با ۴۱ هزار و ۸۸۹ مبتلا و ۶۲۶۲ قربانی، کانادا با ۴۰ هزار و ۱۹۰ مبتلا و ۱۹۷۴ قربانی، هلند با ۳۴ هزار و ۸۴۲ مبتلا و ۴۰۵۴ قربانی، سوئیس با ۲۸ هزار و ۲۶۸ مبتلا و ۱۵۰۹ قربانی و پرتغال با ۲۱ هزار و ۹۸۲ مبتلا و ۷۸۵ قربانی و هند با ۲۱ هزار و ۷۹۷ مبتلا و ۶۸۱ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده کروناویروس جدید محسوب می‌شوند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1066979

وب گردی

وب گردی