مسئولیت مستقیم نگهداری معتادان متجاهر بر عهده کدام نهاد است؟

مدیرکل زندان‌های تهران گفت: مسئولیت مستقیم نگهداری معتادان متجاهر بر عهده نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سید حشمت اله حیات الغیب، مدیرکل زندانهای تهران در پی پخش انتشار تصویر حضور برخی معتادان در جنوب شهر تهران‌ توضیح داد.

حیات الغیب گفت: افراد آزاد شده اولا زندانی نبودند که بخواهند به مرخصی بیایند یا آزاد شوند بلکه معتادان متجاهری هستند که از باب همکاری بر اساس تفاهم نامه سازمان زندان‌ها و شورای هماهنگی مواد مخدر به صورت موقت در اردوگاه فشافویه نگهداری می‌شدند و فشافویه محل نگهداری معتادان نیست.

وی افرود: سازمان زندان‌ها بر اساس قانون هیچگونه وظایفی برای نگهداری معتادان متجاهر ندارد بلکه از باب همکاری، نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ در این اردوگاه به صورت موقت اقدام کرده بود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: این افراد اواخر اسفند ماه و در پی اتمام دوره سه ماهه درمان و طبق قرار قبلی با هماهنگی و ‌تایید تیم درمانگر آزاد می‌شوند و اینکه مطرح شده به دلیل کرونا و‌ کمبود فضا، از اردوگاه آزاد شده‌اند، صحت ندارد.

طبق ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مسئول مستقیم نگهداری معتادان بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی است و قوه قضاییه در این زمینه وظیفه ای بر عهده ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067004

وب گردی

وب گردی