امتحانات دستیاری دانشگاه علوم پزشکی ایران شهریورماه برگزار می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامه آموزش مجازی در زمان بحران کرونا از برگزاری امتحانات دستیاری در اواخر شهریورماه به صورت متمرکز خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی مظاهری نژاد گفت: با توجه به تعطیلی بخش آموزشی دانشگاه ها، سعی کردیم با هماهنگی دانشکده ها، راه اندازی آموزش مجازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

وی افزود: در یکی دو سال گذشته تلاش کردیم تا میزان آموزش مجازی را به ۲۰ درصد برسانیم که با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا توانستیم زیرساخت‌های لازم را تقویت و آموزش مجازی را پربارتر کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: تا تاریخ دوم اردیبهشت ۹۹ تعداد ۶ هزار و ۱۲۹ فایل آموزشی توسط ۴۸۶ استاد مربوط به ۶۰۷ درس بارگذاری شده که رقم چشمگیری است.

مظاهری نژاد اظهار داشت: در راستای ارتقای کیفیت، سامانه هایی برای ارائه بازخورد دانشجویان به معاونت آموزشی و مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه اندازی شده است که به طور مرتب رصد می شود. همچنین نمایندگانی از دانشکده های مختلف معرفی شدند تا ایراداتی که در خصوص اساتید و دانشجویان هست را گزارش دهند.

وی افزود: اقدام دیگر در خصوص برگزاری آموزش‌های morning به صورت مجازی، مجازی و حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بیمارستان‌های تحت پوشش است. برای تسهیل امور در بخش های بالینی جهت کارآموزان، کارورزان و دستیاران یک فضای اختصاصی ایجاد شده است تا آنها بتوانند اساتید گروه را شناسایی کنند. فراگیران بتوانند به تمامی فایل های مرتبط دسترسی داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از راه اندازی سامانه ویژه برای آموزش خبر داد و گفت: فعالیت هیئت علمی دانشگاه که فایل هایشان را آپلود می کنند، رصد و بازخورد آنها به دانشکده ها ارائه می شود.

وی از حضور دستیاران و کارورزان جهت مقابله با بیماری کرونا در زمان بحران تقدیر کرد و اظهار داشت: این افراد به صورت داوطلبانه در کنار سایر کادر درمان و گروه‌های درگیر در شیفتها حضور داشتند تا بتوانند کمکی برای ایشان باشند و بار خستگی را از روی دوش آنها بردارند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامه ریزی برای بازگشایی دانشکده ها بعد از ماه مبارک رمضان در خردادماه افزود: برنامه ریزی لازم جهت شروع مجدد و بازگشایی دانشکده ها با هماهنگی وزارت بهداشت در حال انجام است و امتحانات دستیاری در اواخر شهریورماه به صورت متمرکز برگزار می شود.

مظاهری نژاد خاطرنشان کرد : در حال حاضر نظر به شرایط الزام و با هماهنگی معاونت دانشجویی دانشگاه، برخی از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شروع به فعالیت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067041

وب گردی

وب گردی