دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شد

دستگاه تنفس مصنوعی در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، مهدی شجیعی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و مجری طرح تحقیقاتی دستگاه تنفسی مصنوعی درباره ساخت این دستگاه اظهار کرد: این ونتیلاتور با الگو‌برداری از مدل ونتیلاتور خانگی دانشگاه MIT و همکاری سید‌‌احسان تهامی و محمد‌مهدی خلیل‌زاده به‌عنوان استادان مشاور و حامد عربی‌زاده مشاور فنی کار، طراحی و ساخته شد.

وی ویژگی‌های این دستگاه را یادآور شد و اظهار کرد: این ونتیلاتور دارای قابلیت تولید حداکثر ۵۰ تنفس در دقیقه است و نرخ اعمال تنفس در دقیقه یا سرعت تنفسی آن نیز کاملا قابل تغییر بوده و میزان حجم هوایی اعمالی به بیمار قابل تنظیم است.

این پژوهشگر ادامه داد: از دیگر ویژگی‌ها و مزیت‌های این ونتیلاتور در مقایسه با نمونه‌های مشابه تولیدشده داخلی می‌توان به مانیتورینگ میزان فشار هوایی خروجی بر اساس رسم گراف تتفسی آن توجه‌ کرد.

شجیعی افزود: این ونتیلاتور قابل حمل بوده و از یک باتری با مدت زمان شارژ بیشتر از سه ساعت در آن استفاده شده که در دیگر نمونه‌های داخلی آن اینطور نیست‌ و در بسیاری از موارد از برق شهر به منظور تامین انرژی مورد نیاز ونتیلاتور استفاده شده است.

وی تأکید کرد: ونتیلاتور ساخته شده کاملا قابل رقابت با انواع نمونه‌های خارجی از جمله نمونه دانشگاه MIT بوده و به‌زودی و پس از مناسب‌سازی نهایی می‌تواند در بیمارستان‌های صحرایی، درمانگاه‌ها و منازل نگهداری بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنیست پیش از این نیز محفظه ایزوله نگهداری از بیماران کرونایی در مرکز تحقیقات گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067049

وب گردی

وب گردی