سازمان جهانی بهداشت، ایران را کشوری مقتدر در نظام سلامت می‌داند

وزیر بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت از دیرباز، ایران را به عنوان کشوری موفق در عرصه های بهداشتی می‌شناسد و می‌داند که کشور ما، تجاربی مانند ریشه کنی فلج اطفال، سرخک، کنترل مالاریا، کزاز و بسیاری از بیماری های واگیر را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی گفت: ایران کشوری است که سیستم شبکه بهداشتی و درمانی آن در منطقه بی نظیر است. سازمان جهانی بهداشت ناظر بود که در سیلاب های بهار سال ۹۸ که همه منتظر اپیدمی بیماری های واگیر بودند اما حتی یک مورد اپیدمی در ایران نداشتیم. در بسیج ملی کنترل فشارخون حدود ۷۵ درصد از جمعیت هدف معادل بیش از ۳۰ میلیون نفر پایش شدند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت، ایران را به عنوان کشوری مقتدر در عرصه نظام سلامت می شناسد و در زمینه بیماری کووید۱۹ نیز ارتباطات بسیار خوب، صمیمانه و تنگاتنگی را با سازمان جهانی بهداشت داشته ایم و مرتب گزارش های خودمان را برای آنها در سطح دفتر مدیترانه شرقی و همچنین مقر این سازمان در ژنو ارسال می کنیم و ارتباطات مستمری داریم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه در چندماه اخیر، تجارب خودمان در زمینه مبارزه با کرونا را به سازمان جهانی بهداشت منتقل کرده ایم و از پروتکل های ابلاغی این سازمان نیز استفاده می کنیم. نه ایران بلکه هیچ یک از کشورهای جهان، به خوبی بیماری کووید۱۹ را نمی شناسند و همه باید با این ویروس، شطرنج بازی کنیم.

دکتر نمکی افزود: از کرونا ویروس جدید به اندازه اجداد آن، شناخت کافی نداریم و با این ویروس، کشتی طولانی می گیریم و به همین دلیل هم سازمان جهانی بهداشت و هم کشورهایی که در عرصه نظام سلامت، صاحب علم و اندیشه هستند، هر گونه پیشگویی و خاطرجمعی نسبت به رفتار این ویروس را شایسته نمی دانند و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس حتی در مناطقی که این بیماری را مهار کرده اند، باشیم اما امیدواریم به سمت خاموش تر شدن این ویروس مهاجم و سرکش، پیش برویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067057

وب گردی

وب گردی