تعداد شتاب‌دهنده‌های کشور از 50 عبور کرد

رئیس مرکزشتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی گفت: تعداد شتاب‌دهنده‌های دارای تاییدیه در سال 1398 به 55 واحد افزایش یافت و امیدوار هستیم این رقم در سال جاری با رشد بیشتری همراه باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتاب‌دهی و نوآوری معاونت علمی با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شتاب‌دهنده‌ها، در بازه زمانی 12 ماهه اخیر اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی شتاب‌دهنده‌ها پیش نیازی اساسی در مسیر افزایش کمی و پویایی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای جدید است. بر این اساس این مرکز سعی دارد تا موانع رشد شتاب‌دهنده‌ها مرتفع شود.

رئیس مرکزشتاب‌دهی نوآوری در ادامه افزود: تعداد شتاب‌دهنده‌های دارای تاییدیه در سال 1398 به 55 واحد افزایش یافت و امیدوار هستیم این رقم در سال جاری با رشد بیشتری همراه باشد.

وی بیان کرد: از جنبه کیفی مرکزشتاب‌دهی نوآوری، یک برنامه منسجم برای ارزیابی مستمر شتاب‌دهنده‌های فعال در دست اجرا دارد که به صورت دوره‌ای و در پایان هر فصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در آن تطبیق اقدامات و عملکرد شتاب دهنده‌ها با برنامه‌های مصوب ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده جهت حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره و اظهار کرد : این حمایت‌ها از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بصورت تسهیلات و یا حمایت‌های بلاعوض است، بسته حمایت مالی در دو بخش تعریف شده است، یک سرفصل حمایت مالی شامل تسهیلاتی می‌شود که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض الحسنه به آنها پرداخت می‌شود.

عظیمیان در ادامه گفت: همچنین به ازای استارتاپ‌های موفق خروجی از شتاب‌دهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتابدهنده‌های عضو مرکز تخصیص می‌یابد که مبلغ مذکور حداکثر برای ۲۰ استارتاپ موفق خروجی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067072

وب گردی

وب گردی