تولید 2 محصول دانش‌بنیان سلامت‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از تولید و عرضه دو محصول دانش بنیان و سلامت‌محور در مرکز تحقیقات دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل موفق به تولید و عرضه دو محصول دانش بنیان و سلامت محور جدید شده است.

وی با اشاره به محصولات دانش بنیان سلامت محور دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، گفت این محصولات "رنگ های خوراکی قرمز و زرد" هستند و با هدف کاهش واردات و پیشگیری از مصرف رنگ های خوراکی شیمیایی با نام تجاری درخشان در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تولید شده و وارد مرحله تجاری سازی شده‌اند.

رسولی افزود: رنگ طبیعی زرد از ماده خوراکی زردچوبه استحصال شده است و دارای خاصیت ضد سرطان، ضد ویروس و افزایش سیستم ایمنی بدن است. رنگ خوراکی قرمز نیز از ماده خوراکی چغندرقند استحصال شده و دارای خواص زیادی است.

وی با بیان اینکه رنگ های خوراکی موجود در بازار شیمایی بوده و برای سلامت جامعه مضر است، گفت: رنگ طبیعی، ماده موثره و کیفیت بالای رنگ محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل سه مولفه مهم این محصولات است که برای سلامت جامعه مفید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه تحقیقات مربوط به تولید این دو محصول از یکسال گذشته در مرکز تحقیقات دانشگاه آغاز شده است، گفت: مجری این پروژه دکتر خدادادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه شیمی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067104

وب گردی

وب گردی