۵ خدمت نوآورانه آنلاین کرونایی از سوی استارتاپ‌های کارخانه نوآوری آزادی

استارتاپ‌های عضو شتاب‌دهنده پارک فناوری پردیس با شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون توانسته‌اند ۵ خدمت را در حوزه‌های امور آزمایشگاهی، پزشکی و سلامت و بانکداری الکترونیکی به جامعه به صورت رایگان و با ۶۰ درصد تخفیف ارائه دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیش از یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات استارتاپ‌های شتاب‌دهنده سلامت الکترونیک کاران پارک فناوری پردیس از خدمات این شتاب‌دهنده بهره بردند و ۳ میلیارد ریال خدمات رایگان به کاربران ارائه شده است.

اپلیکیشن یکی از استارتاپ‌های این شتاب‌دهنده در این بازه زمانی به صورت کاملا رایگان فعالیت کرد که به همین واسطه حدود یک میلیارد ریال خدمت رایگان توسط این استارتاپ ارائه شد. پلتفرمی به عنوان دستیار هوشمند سلامت در حوزه آزمایش در منزل فعالیت داشته و در این دوران با نمونه‌گیری از افراد در منزل و تحویل آن به آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، به غربالگری آحاد جامعه کمک شایانی داشته و از تجمعات در آزمایشگاه‌ها برای انجام تست کرونا جلوگیری کرده است.

علاوه بر آن یکی از تیم‌های استارتاپی این شتاب‌دهنده نیز پلتفرم آموزشی در زمینه محتوای تخصصی درحوزه علوم پزشکی و سلامت و برگزاری رویدادهای تخصصیِ این حوزه و پلتفرم جامع آموزش پزشکی ارائه کرد. این تیم برخی از دوره‌های آموزشی خود را به صورت رایگان و برخی دیگر را هم با تخفیف ۶۰ درصد برگزار کرده است.

همچنین یکی دیگر از استارتاپ‌های فعال در این بازه زمانی‌ در حوزه تناسب اندام و تندرستی فعالیت ‌کرد و کاربران آن به وسیله اپلیکیشنِ مربوط به این استارتاپ، در دوران قرنطینه با مربیان ورزشی خود ارتباط داشند. این خدمات هم با تخفیف ارائه شد.

آموزش رایگان کرونایی

نسرین مهران‌مهر بنیانگذار یک سایت در مورد فعالیت تیم خود گفت: این تیم استارتاپ آموزش‌هایی را در حوزه سلامت به افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و یا در این زمینه تحصیل می‌کنند، ارائه داد. هدف ما ایجاد تغییراتی در روش‌های مرسوم آموزش و بازآموزی در این حوزه و ارائه روش‌های نوین آموزشی بوده و با این رویکرد، مدتی است که فعالیت خود را در قالب سایت انجام می‌دهیم و در آینده اپلیکیشن خود را هم ارائه خواهیم کرد.

مهران‌مهر در مورد فعالیت‌های استارتاپ خود در مبارزه با کرونا، توضیح داد: تیم ما برای مقابله با بحران کرونا، چندین دوره آموزشی رایگان و دو دوره تخصصی آموزشی در مورد کرونا برای متخصصان به صورت رایگان در سایت ارائه کرد. همچنین تمامی دوره‌های آموزش مجازیِ ما از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با ۶۰ درصد تخفیف ارائه شدند که افراد در قرنطینه بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: همچنین پلتفرم آموزشی خود را هم به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گذاشتیم که در شرایط ممنوعیت برگزاری کلاس حضوری بتوانند از آن استفاده کنند. به زودی قابلیت پخش زنده این پلتفرم هم راه‌اندازی می‌شود. در بازه زمانی بین ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از ۱۲ هزار ساعت محتوای آموزشی مجازی در سایت ما مشاهده شده است.

ورزش در خانه بدون هیچ وسیله ورزشی

محمد قنبری، بنیانگذار یکی دیگر از استارتاپ‌ها با اشاره به پیاده‌سازی نرم افزار طراحی شده توسط این استارتاپ گفت: در این نرم افزار تلاش شد تا با استفاده از فناوری‌های نوظهور در حوزه سلامت و سبک زندگی، از ابتلای مردم به بیماری‌های غیر واگیردار به ویژه بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و چاقی، پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه دو خدمت "مجله مجازی تناسب اندام" و اپلیکیشن "سبک" به کاربران ارائه شده است، خاطر نشان کرد: در این اپلیکیشن ابتدا از کاربر سوالاتی در مورد وضعیت بدنی، سابقه پزشکی و ... پرسیده می‌شود و پس از مشاوره با متخصصان پزشکی، تغذیه و ورزش، برنامه غذایی و ورزشی به صورت اختصاصی برای او تهیه شده و در طول مدت استفاده از دوره نیز، مورد پیگیری و حمایت قرار می‌گیرد.

پزشکان به خانه‌ها می‌آید

مرتضی عبداللهی با اشاره به ارائه نرم‌افزاری برای سلامت، گفت: این نرم‌افزار به نوعی یک دستیار هوشمند سلامت است که بر یک بستر نرم‌افزاری شامل مطب، داروخانه و بیمار ارائه می‌شود و تاکنون موفق به جمع‌آوری اطلاعات بسیاری از پزشکان، مراکز درمانی، داروخانه‌ها، داروها و بیماری‌ها و ارائه آن به کاربر خود شده‌ایم.

وی ادامه داد: مدیریت ارجاع بین بیمار و پزشک، کاری است که این نرم‌افزار انجام می‌دهد. هدف ما برقراری ارتباط بین بیمار و پزشک به صورت هدفمند است. به عبارت دیگر وقتی کاربر سایت، مشکلات خود را ثبت کرد، شرایطش با یکی از پزشکان عمومی عضو سایت ما در میان گذاشته شده و او تشخیص می‌دهد که فرد به کدام پزشک متخصص مراجعه کند.

به گفته وی بخش ویژه کرونا این استارتاپ به صورت رایگان به مخاطبان مشاوره می‌داد. همچنین کاربران، می‌توانستند از طریق اپلیکشن ما نزدیک‌ترین مرکز درمانی مخصوص کرونا به محل زندگی خود را پیدا کنند.

پلتفرمی برای غربالگری سلامت افراد جامعه

آرش هدایت‌پناه، مدیر یکی از استارتاپ‌ها هدف از راه‌اندازی پلتفرم ارائه شده توسط این استارتاپ را غربالگری سلامت افراد جامعه دانست و یادآور شد: اگر کسی درخواست غربالگری و بررسی نمونه خود را ثبت کند، پرستاران همکار ما به خانه یا محل کار او مراجعه کرده و بزاق دهان(مخصوص کرونا) یا خون او را به عنوان نمونه می‌گیرند. سپس این نمونه در آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی می‌شود. بعد از بررسی، نتیجه آزمایش به صورت مجازی به دست کاربر می‌رسد.

هدایت اضافه کرد: در این گزارش مشخص است که فرد به چه بیماری مبتلاست یا بر اساس ویژگی‌های بدنی ممکن است به چه بیماری‌هایی مبتلا شود. در نهایت بر مبنای‌ نتیجه آزمایش تیم ما مشاوره‌های پزشکی و اصلاح سبک زندگی در راستای افزایش سطح سلامت فرد متقاضی، به او ارائه می‌کند. کاری که ما انجام می‌دهیم، کار درمانی نیست؛ کاری بهداشتی و در راستای سلامتی است.

انتقال وجه بدون کارت و اسکناس

مونا مریدی، بنیانگذار یکی دیگر از استارتاپ‌ها ارائه خدمات پرداخت آنلاین را از زمینه‌های فعالیت این گروه نام برد و گفت: اپلیکشن ما بر زیرساخت پیام‌رسان و مبتنی بر کیف پول موبایلی پیاده‌سازی شده است. بنابراین افراد در این اپلیکیشن ضمن استفاده از آن برای گفت‌وگو و پیام‌رسانی، می‌توانند کارهای مالی خود مانند پرداخت قبوض و عوارض، خرید شارژ، مدیریت پرداخت‌های گروهی انجام داده و نیازهای مالی روزمره خود را رفع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067129

وب گردی

وب گردی