تهدیدهای آمریکا تاثیری بر اراده ما ندارد/کرونا در فاز مدیریت شدن است

سخنگوی دولت گفت: تهدید‌های آمریکا کوچکترین تاثیری بر اراده ما برای طی کردن مسیر‌های علمی و فناوری قانونی مان ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره واکنش دولت ایران در قبال مواضع کشور‌های غربی و اروپایی در زمینه پرتاب ماهواره ایرانی (نور)، افزود: برای ما مایه تعجب است که کشوری که به عنوان بزرگترین ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و ناقض بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت به شهرت رسیده، چنین موضعی را در قبال اقدام قانونی ایران گرفته است.

وی با اشاره به این که اقدام آمریکایی‌ها و شرکای آن در نقض قطعنامه‌های بین المللی در بی اعتنایی به قوانین و مقررات بار‌ها به اثبات رسیده است، گفت: حال آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل انجام یک عمل مرسوم که کمترین مغایرتی با تعهدات بین المللی ندارد به نقض قطعنامه متهم می‌کند.

ربیعی تصریح کرد: ما تردیدی نداریم که آمریکا در اثبات این اتهام شکست خواهد خورد.

سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خود در فناوری‌های نظامی و غیرنظامی مطابق با حقوق بین الملل و قوانین جاری کشور ادامه می‌دهد و آن را حق لاینفک و مصالحه ناپذیر خود می‌داند.

وی افزود: این نوع تهدید‌ها از طرف کشوری که به تهدید شماره یک امنیت جهانی تبدیل شده و اعمال در تبعیض قوانین، سرآمدی خود را اثبات کرده است کوچکترین تاثیری بر اراده ما بر ادامه مسیر قانونی خودمان نخواهد داشت.

ربیعی گفت: ما به کشور‌های اروپایی هم توصیه می‌کنیم که از سال‌های گذشته درس بگیرند تا با خاتمه دادن به این زورگویی ها، جهان در میانه عبور از کرونا و پسا کرونا امنیت بیشتری به دست آورد.

وی افزود: ما هیچ اقدامی مغایر با قوانین و مقررات یا قطعنامه‌های شورای امنیت انجام ندادیم و آن را حق خودمان می‌دانیم.

کد خبر: 1067139

وب گردی

وب گردی