پرتاب ماهواره نظامی توسط سپاه به مذاق برخی خوش نیامد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: چون این موفقیت کاملا بومی و بدون نیاز و اتکا به خارج بوده طبیعتا به مذاق برخی از جریانات خوش نیامده است.

محمد غلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره موضع گیری برخی از جریانات سیاسی داخلی و خارجی در برابر پرتاب ماهواره نور به فضا اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی موفق به پرتاب ماهواره و قرار دادن در مدار زمین شده است و چون این موفقیت کاملا بومی و بدون نیاز و اتکا به خارج بوده طبیعتا به مذاق برخی از جریانات خوش نیامده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر ایران چندین ماهواره را به فضا پرتاب کرده بود که متاسفانه قرارگیری و ماندن آنها با توجه به رسالت و ماموریتشان ناموفق بود و ماهواره نور اولین ماهواره‌ای ایرانی است که با موفقیت از فضا برای ایران سیگنال ارسال می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه سپاه با گرد آوری نخبگان علمی و دانشمندان کشور علاوه بر اینکه مانع از مهاجرت آنها شد، توانست با کمک علم بومی موفق به دستیابی به علم پرتاب موشک شود گفت: ثابت کردن توانستن توسط سپاه باعث شد برخی از جریانات علیه این اتفاق غرورآمیز هجمه سازی انجام دهند.

وی با بیان اینکه ماهواره نور یک ماهواره کاملا نظامی است، گفت: سپاه پاسداران با پرتاب ماهواره نور در واقع توان نظامی و فضایی خود را ارتقا بخشیده است و قصد دارد از اطلاعات حاصل از این ماهواره تنها استفاده‌های نظامی انجام دهد.

غلامیان با تاکید بر اینکه ایران یک کشور صلح طلب است، گفت: اگر تاریخ چند دهه اخیر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد واضح است که ایران هیچ زمانی به مرز و خاک کشوری حمله نکرده است و این مدعیان حقوق بشر و در راس آن آمریکا بودند که به عراق، افغانستان، فلسطین، یمن و غیره لشگر کشی کردند.

این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: دولت و ملت ایران با توجه به ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی همواره در کنار ملت‌‌ها و مردم مظلوم جهان بودند و در واقع توان نظامی ایران در خدمت مظلومان عالم است. البته این بدان معنا نیست که اگر کشوری به ایران حمله کند با جواب دندان شکن روبه نخواهد شد.

غلامیان در پایان خاطر نشان کرد: ایران و سپاه موفقیت‌های خود در عرصه هوا و فضا و توان موشکی و ماهواره‌ای را مدیون پایه گذار علم موشکی در ایران یعنی حسن تهرانی مقدم هستند و همچنین امیدواریم موفقیت در پرتاب ماهواره نور موجب خرسندی و شادی روح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067154

وب گردی

وب گردی