آیت الله امینی هرگز در وادی افراط و تفریط نیفتاد

وزیر کشور در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله امینی از وی به عنوان فقیه مجاهدی یاد کرد که بی آنکه در وادی افراط و تفریط بیفتد، خالصانه و با روشن بینی، مسیر حمایت از انقلاب را در پیش گرفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله ابراهیم امینی ایشان به عنوان فقیه مجاهدی یاد کرد که بی آنکه در وادی افراط و تفریط بیفتد، خالصانه و با روشن بینی، مسیر حمایت از انقلاب اسلامی و خدمت به آن را در طول عمر بابرکت خویش در پیش گرفته بود.

متن کامل پیام عبدالرضا رحمانی فضلی چنین است:

انا لله و انا الیه راجعون

همزمان با طلوع ماه ضیافت الهی، روح منزه فقیه عالیقدر و عالم مبارز؛ آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی، نایب رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری به دیدار حق شتافت.

آن روحانی مجاهد که از جمله بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از امضا کنندگان اعلامیه تاریخی اعلان مرجعیت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در روزگار غربت بنیانگذار انقلاب مردم ایران بود، در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدائد بسیار شد و پس از پیروزی انقلاب نیز، بی آنکه در وادی افراط و یا تفریط درافتد، خالصانه و عالمانه مسیر روشن اندیشی انقلاب اسلامی را پی گرفت و در همه عمر بابرکت خویش، در راه نشر معارف اسلامی و حمایت از امام، راه امام و رهبری انقلاب، با اتقان و متانت به پیش رفت. طوبی له و حُسن مأب

اینک با تسلیت و تعزیت فقدان آن عالم عامل به همه شاگردان و علاقمندان و همچنین خاندان مکرم ایشان، علو درجات و همنشینی با اولیا ا… را برای آن فقیه وارسته از درگاه رب العالمین مسألت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور

کد خبر: 1067158

وب گردی

وب گردی