دادگاه فرانسه در مناقشه آمازون طرف کارگرها را گرفت

دادگاهی در فرانسه درخواست تجدید نظر شرکت آمازون را که خواستار لغو اعمال محدودیت در تحویل کالاها که از سوی اتحادیه کارمندان مطرح شده بود را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دادگاهی در فرانسه درخواست تجدیدنظر آمازون برای تغییر در رأیی که در کالاهایی که آمازون امکان تحویل آنها را دارد، محدودیت اعمال می‌کرد را رد کرد.

به گزارش رویترز، اتحادیه‌های کارگری نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در انبارهای آمازون در فرانسه اعتراض داشته و به همین دلیل دادگاه حکم داده بود که آمازون باید در تحویل کالاهای خود محدودیت اعمال کرده و فقط کالاهای ضروری را به فروش برساند.

بر اساس حکم دادگاه، شرکت فروش اینترنتی آمازون آمریکا باید در فرانسه کالاهای مربوط به فناوری اطلاعات، اقلام بهداشتی،‌ محصولات غذایی و غذای حیوانات خانگی را به فروش برساند.

این حکم برای بسیاری از شرکت‌هایی که زیر مجموعه آمازون در حال فروش محصولات خود به صورت اینترنتی هستند،‌ زیانبار خواهد بود.

در شرایط کنونی آمازون با اتحادیه‌های کارگری خود هم در اروپا و هم در آمریکا به شدت درگیر است؛ در حالی که فروش این شرکت آمریکایی به خاطر شیوع کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافته، اما کارگران آن نسبت به اجرای برخی سیاست‌ها از جمله سیاست‌های مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی در انبارهای زیر مجموعه آن به شدت معترض هستند.

یکی از اتحادیه‌های کارگری در فرانسه گفته این که آمازون یک شرکت بزرگ آمریکایی است به این معنا نیست که می‌تواند از کمک به عبور از بحران کرونا بگریزد. این شرکت بالاتر از قانون اساسی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067204

وب گردی

وب گردی