تولید روزانه بیش از ۵ هزار ماسک بهداشتی در قرارگاه جهادی واحد کرج

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از تولید بیش از 5 هزار ماسک بهداشتی در قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی واحد کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج طی بازدیدی از این کارگاه تولید ماسک و خط تولید ماسک های بهداشتی ضمن مشاهده مراحل تولید و توزیع، به دانشجویان و جهادگران بسیجی خدا قوت گفته و این عمل جهادی آنان را شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: دانشجویان نوک پیکان مبارزه با بیماری کرونا هستند که در عرصه های مختلف جهاد، اعم‌ از علمی، عملی، درمانی و .... مشغول خدمت رسانی می باشند.

مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: از اولین روز های آغاز این بیماری منحوس کوید 19، دانشجویان بسیجی و جهادگر در این دانشگاه به منظور مقابله و مبارزه با گسترش شیوع این ویروس با شکل گیری ستاد مقابله با کرونا بسیج دانشجویی استان البرز، در قالب کارگروه های مختلف نظیر تیم های ضدعفونی کننده معابر به مبارزه با این بیماری پرداختند و در بخش خدمت رسانی نیز اقداماتی همچون تهیه و توزیع پک های بهداشتی، پخش مواد ضدعفونی کننده و تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی میان اقشار آسیب پذیر جامعه به میدان آمدند.

مبلغی ادامه داد: از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان البرز، راه اندازی کارگاه تولید ماسک های بهداشتی می باشد که هم اکنون با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۵ هزار ماسک بهداشتی مشغول خدمت رسانی می باشد که علاوه بر دانشجویان بسیجی و جهادگر گروه های مردمی نیز‌ اعم‌ از خواهران و برادران و حتی نوجوانان و نونهالان نیز در این کارگاه به سهم و اندازه خود مشغول تلاش و خدمت رسانی می باشند.

وی تاکید کرد: هزینه تولید ماسک در این‌ کارگاه تماما توسط خود جهادگران و خیرین‌ تامین می شود و تمام تولیدات به صورت کاملا رایگان در اختیار نیازمندان و هم چنین مراکز درمانی و بهداشتی استان البرز قرار می گیرد.

در حاشیه این بازدید نشست مشترکی با حضور ‌ برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، مرتضی رفیعی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز، جواد آزاد زعیم مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و حمید دهقان مسئول قرارگاه مبارزه با کرونا برگزار شد و ضمن تشریح اقدامات دانشجویان و جهادگران در قسمت های مختلف بر همکاری های بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی با قرارگاه مبارزه با کرونا تاکید شد.

در این نشست همچنین مقرر‌ شد تحقیقات اولیه جهت امکان تولید انبوه دستگاه استریل کننده ماسک های بهداشتی که ابداع خود جهادگران ستاد مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی می باشد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به صورت یک طرح‌ علمی در مقیاس صنعتی و در قالب شرکت های دانش بنیان دانجشویی آغاز و مورد بررسی قرار گیرد .

کد خبر: 1067226

وب گردی

وب گردی