شهریه مدارس غیردولتی در سال آینده افزایش می‌یابد

مدیر کل مدارس غیر‌دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های یک سال گذشته مانند اجاره بها و نرخ حقوق و دستمزد معلمان، احتمال افزایش شهریه در مدارس غیر‌دولتی وجود دارد، میزان افزایش این شهریه متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید صالح مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شهریه مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: مدارس غیردولتی مکلف هستند تمامی خدماتی که وزارت آموزش و پرورش برای یک سال تحصیلی تعیین می‌کند را ارائه دهند. از زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش در مدارس تعطیل نشد و به شکل آموزش‌های مجازی پیش رفت.

وی ادامه داد: آموزش مجازی هزینه‌های بیشتری برای مدارس داشت. از آن‌جایی که مدارس خدمت های خود را به صورت مجازی به دانش آموزان ارائه می‌کردند، بازگشت شهریه ثابت موضوعیتی نداشت.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شهریه فعالیت‌های غیر درسی مدارس غیردولتی گفت: در این زمینه کمیته‌ای زیرمجموعه شورای سیاست‌گذاری و نظارت مرکزی تشکیل شد، با مشخص شدن زمان پایان سال تحصیلی، چگونگی برگشت شهریه‌های غیر درسی در صورت ارائه نشدن خدمات به دلیل تعطیلی مدارس، به استان‌ها ابلاغ می شود. در صورتی که دانش‌آموز در سال آینده بخواهد در همان مدرسه تحصیل کند، این مبلغ می‌تواند به ‌عنوان بخشی از شهریه سال آینده او تلقی شود.

وی با اشاره به اجاره مدارس غیردولتی در زمان تعطیلی مدارس خاطر‌نشان کرد: هفته گذشته در پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش به ستاد ملی کرونا اعلام شد که به مدت ۴ ماه (از اسفند تا خرداد) برای مدارس و مراکزی که در فضاهای آموزشی دولتی مستقر هستند، بخشودگی اجاره بها لحاظ شود.

صالح با اشاره به وضعیت دریافت حقوق معلمان مدارس غیر دولتی اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی که مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، اعلام کردیم که موسسان مدارس موظف به پرداخت حقوق معلمان به صورت کامل و مطابق قرارداد قبلی هستند. معلمانی که در این زمینه مشکل دارند می‌توانند با سامانه مدارس و مراکز غیر دولتی تماس گیرند تا پیگیری‌های لازم در راستای دریافت حقوق آنها انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مدارس غیر دولتی در سال آینده گفت: ظرفیت مدارس غیر دولتی محدود است و اولیا نیز ترجیح می دهند هر چه سریع‌تر وضعیت تحصیل فرزندشان مشخص شود، به همین منظور والدین می‌توانند پیش ثبت نام مدارس را با توجه به پروتکل‌های الکترونیکی انجام دهند. این ثبت‌نام به صورت علی الحساب صورت می گیرد.

مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شهریه‌های مدارس در سال آینده بیان کرد: فرایند تعیین شهریه مدارس غیردولتی رو به اتمام است و در فصل بهار شهریه ابلاغی را اعلام خواهیم کرد؛ اما پرداخت شهریه‌های سال آینده به پایان خرداد ماه و پس از آن موکول شده است.

وی با اشاره به تغییر میزان شهریه سال آینده مدارس غیر دولتی گفت: باید اجازه داد الگویی که مطابق قانون مشخص شده است، به طور کامل تدوین شود. ممکن است با توجه به افزایش هزینه‌ها طی یک سال گذشته مانند اجاره بها و نرخ حقوق و دستمزد معلمان، احتمال افزایش شهریه در مدارس غیر دولتی وجود دارد. میزان افزایش این شهریه متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است یک مدرسه کمتر از نرخ میانگین افزایش شهریه داشته باشد، همچنین ممکن است در یک مدرسه میزان شهریه افزایش بیشتری داشته باشد، شهریه مدارس غیردولتی بر اساس اقتضائات منطقه‌ای، محلی، مقطع تحصیلی و غیره تعیین می‌شود، به همین منظور نمی‌توان در حال حاضر میزان دقیق افزایش شهریه مدارس غیردولتی را تعیین کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1067262

وب گردی

وب گردی