برگزاری پویش اهدای نفس برای خرید دستگاه‌های ونتیلاتور

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفت: پویش اهدای نفس را از نیمه‌شعبان تا اول ماه‌مبارک رمضان برگزار کردیم و با مبلغ جمع‌آوری‌شده از استادان و دانشجویان تعدادی دستگاه ونتیلاتور خریداری شد که قرار است در یکی از بیمارستان‌ها به‌نام دانشگاه آزاد اسلامی نصب شود.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پروین داداندیش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غر از اقدامات این واحد دانشگاهی درمسیر کرونا سخن گفت. او توضیح داد: «در واحد تهران‌غرب یک پویش دانشجویی و استادی برای تهیه دستگاه ونتیلاتور به‌نام پویش «اهدای نفس» برگزار شد.»

وی توضیح داد: «بیمارستان‌های کشور درشرایط عادی به‌تعداد کافی دستگاه ونتیلاتور دارند، اما درشرایط کنونی ممکن است با کمبود مواجه شوند. به‌همین‌جهت بیمارستان‌ها، تعداد دستگاه‌های درخواستی ونتیلاتور موردنیاز را ارائه داده و ما نیز دراین‌راستا پویش اهدای نفس را از نیمه‌شعبان تا اول ماه‌مبارک رمضان برگزار کرده و با مبلغ جمع‌آوری‌شده از استادان و دانشجویان تعدادی دستگاه ونتیلاتور خریداری شد که قرار است در یکی از بیمارستان‌ها به‌نام دانشگاه آزاد اسلامی نصب شود.»

داداندیش اضافه کرد: «تاکنون سه دستگاه تهیه شده و امیدواریم یک دستگاه دیگر نیز تهیه شود تا دستگاه‌های ونتیلاتور دانشگاه آزاد اسلامی به‌عدد چهار برسد.»او درخصوص برگزاری کلاس‌های مجازی نیز گفت: «برگزاری کلاس‌های مجازی را از نوزدهم اسفندماه با‌همکاری واحد الکترونیک آغاز کردیم. به‌عبارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب اولین واحدی بود که دراین‌راستا اقدامات لازم را شروع کرد. نکته دیگری که درخصوص کلاس‌های مجازی انجام دادیم، نظرسنجی از استادان و دانشجویان درباره نحوه و روند برگزاری این کلاس‌ها بود.»

او اضافه کرد: «یک سامانه خوداظهاری برای استادان نیز راه‌اندازی کردیم تا استادانی که کلاس خود را برگزار می‌کنند در این سامانه نام کلاس و نحوه برگزاری را ثبت ‌کنند. درحال‌حاضر نیز بسیاری از مشکلات حل‌شده است و دانشجویان با نحوه برگزاری کلاس‌ها آشنا شده‌اند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب با بیان اینکه دراین‌راستا چهار نظرسنجی انجام شد، اظهار کرد: «در آخرین نظرسنجی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو شرکت کردند. در نظرسنجی اول نیز استادان و دانشجویان با یکدیگر نظرات خود را مطرح کردند.‌ این نظرسنجی‌ها درراستای ارزیابی و ارتقای آموزش در کلاس‌های مجازی است.»

داداندیش درباره دیگر اقدامات واحد تهران‌غرب درحوزه کرونا گفت: «از اسفندماه که اولین دوره تعطیلی‌ها اعلام شد، برای دانشجویان یک سامانه پاسخگویی طراحی و به همه آنها اعلام کردیم می‌توانند سوالات و ابهامات خود را در این سامانه ثبت کنند. هدفمان از راه‌اندازی این سامانه، حداقل حضور دانشجویان در دانشگاه برای جلوگیری از انتقال ویروس کروناست.»

او با بیان اینکه با سازمان نظام‌وظیفه نیز کار را به‌صورت آنلاین پیش بردیم، توضیح داد: «دانشجویان در ابتدا باید با حضور در دانشگاه درخواست خود را مطرح می‌کردند. بنابراین با نظام‌وظیفه رایزنی کرده تا مراحل اداری به‌صورت آنلاین انجام شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب درخصوص طرح‌های پژوهشی در حوزه کرونا نیز گفت: «یک‌طرح پژوهشی از سوی بسیج دانشجویی درخصوص ارتباط تمام تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه ارائه شد تا با یک پلتفرم با یکدیگر ارتباط داشته و اقدامات لازم را انجام دهند. یک طرح نیز برای تولید الکل ارائه شد که این طرح را نیز برای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ارسال کردیم.»

او با بیان اینکه ششمین جشنواره فرهنگی خوراک نیز همزمان با ماه‌مبارک رمضان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: «برگزار چند مسابقه را نیز به‌صورت مجازی در دستور کار داریم؛ دانشجویان واحد تهران‌غرب که در رشته هتلداری مشغول به‌تحصیل هستند در درس آشپزی خود باید با پخت برخی از غذاها آشنا شوند. به ابتکار کانون‌های گردشگری و هتلداری، پخت غذا تبدیل به یک مسابقه و جشنواره شد. هدف از برگزاری این مسابقه نیز احیای غذاهای سنتی است که به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس‌کرونا، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.»به‌گفته او در ماه‌مبارک رمضان در چهارهفته، چهار مسابقه مجازی برگزار می‌شود که تمام این مسابقات به‌صورت مجازی است.‌او درباره اقدامات کمیته سلامت‌محور ستاد مرکزی مقابله با کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که برعهده واحد تهران‌غرب گذاشته شده نیز گفت: «چند جلسه با افراد و مسئولان‌NGO ها دراین‌راستا برگزار شد تا ببینیم چه اقداماتی را می‌توان درخصوص آموزش و کمک به خانواده‌ها انجام داد تا در خانه بمانند. دو اقدام در این خصوص انجام شد؛ اول اینکه دستورالعمل‌های لازم برای قرنطینه خانگی را با کمک کمیته اطلاع‌رسانی ترویج دادیم. اقدام دوم این بود که سامانه‌ای در واحد تهران‌غرب راه‌اندازی و آموزش‌های لازم برای دوره قرنطینه خانگی مثل کارهای فرهنگی و شاد اطلاع‌رسانی شد.»

داداندیش ادامه داد: «قرار بر این شد تا در این کمیته پلتفرم یا دستورالعمل‌های خودمراقبتی درمنزل را تهیه کنیم؛ خوشبختانه مراکز پزشکی دانشگاه این دستورالعمل‌ها را تهیه کرده بودند و ما ترجمه آن را ارائه دادیم.»

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تاکنون یک سامانه برای ثبت درخواست‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و مالی دانشجویان و همچنین یک‌سامانه ثبت‌کلاس‌های مجازی توسط اساتید راه‌اندازی شده است. دونظرسنجی نیز در آخر اسفندماه ۹۸ و آخر فروردین‌ماه ۹۹ برای برگزاری کلاس‌های مجازی انجام‌شده و یک‌تیم پشتیبان کلاس‌های مجازی و یک‌تیم پاسخگو نیز تشکیل شده است.»

انتهای پیام /

کد خبر: 1067284

وب گردی

وب گردی