تشکیل کمیته تولید محتوای فرهنگی در واحد یادگار امام خمینی (ره)

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: تشکیل کمیته تولید محتوای فرهنگی، مهم ترین اقدامی است که طی این مدت انجام شده است که اعضای این کمیته محتوای فرهنگی را سه قالب قرآنی، مناسبت‌های فرهنگی و مولفه‌های سیاسی و انقلابی تولید خواهند کرد.

شهرام علم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به تداوم فعالیت‌های فرهنگی این واحد با رویکرد مجازی گفت: برگزاری مسابقه مفاهیم و ترجمه قرآن کریم به صورت مجازی با هدف انس و آشنایی بیشتر کارکنان و دانشجویان با مفاهیم قرآنی، اولین برنامه ای است که در روزهای ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. به 10 نفر از برندگان این مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقه 3 بسته قرآنی به نام آموزه‌های قرآنی تهیه شده که 40 سوال از 10 جزو ابتدایی، میانی و انتهایی قرآن کریم طراحی شده است؛ افراد می توانند با پاسخگویی به این 40 سوال که برروی سایت قرار گرفته، در این مسابقات شرکت داشته باشند.

علم ادامه داد: مسابقات «چگونگی تحقق شعار سال» با رویکرد جهش تولید نیز برای استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار خواهد شد که راهکارهای خود را برای جهش تولید و تحقق شعار سوال ارائه خواهند داد. همچنین کمیته ای را برای جمع آوری و بررسی این راهکارها تشکیل می شود که به 15 نفر از بهترین آن‌ها، جایزه 100 هزارتومانی داده خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: تشکیل کمیته تولید محتوای فرهنگی، مهم ترین اقدامی است که طی این مدت انجام شده است؛ اعضای این کمیته محتوای فرهنگی را سه قالب قرآنی، مناسبت‌های فرهنگی و مولفه‌های سیاسی و انقلابی تولید خواهند کرد. این محتوا در سایت دانشگاه و فضای مجازی در اختیار دانشجویان، استادان و کارکنان قرار می‌گیرد.

وی گفت: بارگزاری نسخه الکترونیک کتاب راهنمای تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان برروی سایت دانشگاه طی چند روز آینده و ختم دست جمعی قرآن به صورت مجازی نیز، از دیگر اقداماتی است که در روزهای تعطیلی دانشگاه انجام خواهد شد.

علم تشکیل کارگروه رصد زندگینامه مشاهیر و بزرگان مذهبی ایران را از دیگر فعالیت های فرهنگی واحد یادگار امام دانست و بیان کرد: وظیفه این کارگروه این است که با رصد زندگینامه مشاهیر مذهبی ایران مانند شهید مطهری، علامه طباطبایی و...، بخش‌هایی از زندگی آن‌ها را با هدف فرهنگ سازی در فضای دانشگاهی استخراج کنند و در اختیار معاونت فرهنگی قرار دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) افزود: یک سیم کارت به نام دانشگاه تهیه شده و در اختیار مشاوران مذهبی واحد قرار گرفته است تا مشاوره مجازی فرهنگی در حوزه مسائل شرعی و احکام را به دانشجویان، کارکنان و استادان ارائه دهند.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: 40 نسخه از کتاب ارزشمند «علی(ع) از زبان علی(ع)» تهیه شده و اعلام کرده ایم که در اختیار تمام کسانی که در دانشگاه مسئولیت دارند قرار بگیرد. کارمندان موظف شده اند که روز آغاز و پایان مطالعه این کتاب را اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067300

وب گردی

وب گردی