2500 نیروی هوابرد آمریکا از غرب آسیا خارج می شوند

ارتش آمریکا قصد دارد 2500 نیروی لشکر هوابرد خود مستقر در عراق و کویت را به آمریکا بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، 2500 نیروی لشکر 82 هوابرد ارتش آمریکا بعد از یک استقرار طولانی در خاورمیانه اینک در حال بازگشت به ایالات متحده هستند.

به نوشته وبگاه «استرایپس» نیروهای هوابرد لشکر 82 آمریکا برای کمک به نیروهای سنتکام این کشوردر بحبوحه تنش بین آمریکا و ایران وارد منطقه شدند، اما اینک «آندرو ساسلاو» فرمانده این نیروها در پستی در فیسبوک به بازگشت این نیروها به آمریکا در هفته های آتی اشاره کرد.

به نوشته این نشریه، حدود 800 نظامی آمریکا قبل ازشیوع کرونا به آمریکا بازگشتند. بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و برخی هم در عراق به دیگر نیروهای آمریکایی در برقراری امنیت به ویژه برای سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک میکردند.

به گفته این مقام آمریکایی، این نیروها پس از ورود به آمریکا برای 14 روز جهت آزمایش کرونا قرنطینه میشوند.

یک فرمانده آمریکایی چندی قبل گفت که نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه خاورمیانه شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به بازگشت به آمریکا نیستند.

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تروریستی آمریکا پنجشنبه گفته اکثر نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد و «تیم رزم گردان یکم» که در ماه ژانویه روانه خاورمیانه شده‌اند هنوز به آمریکا بازنگشته‌اند.

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی دلیل تأخیر در بازگشت این نیروها را ادامه تنش‌ها با ایران و شیوع بیماری «کووید-۱۹» دانسته است.

مارک میلی گفت: «ما تقریباً هر روز اوضاع را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه زمانی می‌توانیم آنها را به خانه برگردانیم. وزیر دفاع مشتاق است آنها را به کشور بازگرداند، ولی این مسئله به اوضاع امنیتی کلی بین ایران و عراق بستگی دارد.

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه سال جاری طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان حشدالشعبی عراق را به شهادت رساند.

واشنگتن بعد از این عملیات تروریستی، طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی نزدیک به ۷۵۰ سرباز را راهی عراق و حدود ۴۰۰۰ نظامی را روانه پایگاه‌های خود در کویت کرده بود. مقام‌های نظامی آمریکا اسفند ماه گذشته به روزنامه «وال ‌استریت ‌ژورنال» گفتند احتمال می‌رود ۲۰۰۰ نفر دیگر از همان تیپی که عازم کویت شده‌اند در هفته‌های آتی از منطقه خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067340

وب گردی

وب گردی