ارائه تسهیلات میلیونی  به بروکرهای فناور/ فعالیت 50 کارگزار تبادل فناوری در کشور

رئیس مرکز توسعه تجارت و فناوری پارک فناوری پردیس از ارائه تسهیلات میلیونی به بروکرهای فناور خبر داد و گفت: هم اکنون 50 کارگزار تبادل فناوری در کشور فعالیت می‌کنند.

میلاد صدرخانلو رئیس مرکز توسعه تجارت و فناوری پارک فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت نقش کارگزاران تبادل فناوری در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: یکی از برنامه‌های پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران در جهت تحقق شعار جهش تولید که مقام معظم رهبری برای سال 99 عنوان کردند، طرح جهش تجارت فناوری است. کارگزاران تبادل فناوری از ارکان و اضلاع اصلی تحقق جهش تولید هستند.

وی تصریح کرد: از نظر ما بروکرها یکی از اضلاع بسیار پرقدرت و پررنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند. شبکه فن‌بازار ملی ایران و پارک فناوری پردیس حمایت همه جانبه خود را از فعالیت کارگزاران تبادل فناوری اعلام می‌کند. همچنین امید داریم که بتوانیم حمایتمان را به وسیله این طرح و آیین‌نامه بیش از پیش عملیاتی کنیم.

صدرخانلو افزود: در همین راستا شبکه فن بازار ملی ایران طرحی را تحت عنوان جهش تجارت فناوری تدوین کرد تا در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور که یکی از بخش‌های اقتصاد است به تولید کمک کند. در این طرح هدف اصلی ما کمک به بروکرهای فناوری کشور است. از آنجا که کارگزاران تجارت فناوری را مجموعه‌ای از بخش خصوصی تشکیل می‌دهد، بنابراین این مجموعه تلاش می‌کند تا عرضه و تقاضای فناوری را به هم برساند و الزامات لازم مثل هماهنگی تامین مالی، اخذ مجوزها و سایر الزاماتی که می‌شود با آن یک تعامل و معامله فناورانه را انجام دهد.

رئیس مرکز توسعه تجارت و فناوری پارک فناوری پردیس گفت: یکی از رسالت‌ها و ماموریت ما در شبکه ملی فن بازار ایران ساماندهی و حمایت از این کارگزاران تجارت فناوری است؛ اعتقاد داریم اگر بتوانیم به این بروکرها فناوری کمک کنیم به تبع منجر به جهش تجارت فناوری و در نهایت جهش تولید خواهیم شد. از این رو شبکه فن بازار ملی ایران با کمک پارک فناوری پردیس و مرکز توسعه تجارت فناوری پارک دو اقدام و گام مهمی را برداشت. گام اول رونمایی از یک آیین‌نامه فعالیت بروکری و طرح جهش تجارت فناوری است. در گذشته چندان دستورالعمل و چارچوبی که بتواند از بروکرهای فناوری حمایت کند وجود نداشت، در همین راستا شبکه فن بازار ملی ایران این آیین‌نامه را مصوب کرد. امید داریم که این آیین‌نامه به بروکرهای ما کمک کند تا دستورالعمل، شاخص و چارچوبی برای فعالیت‌هایشان وجود داشته باشد و به سبب آن از حمایت‌های بیشتری بهره‌مند شوند.

گفتنی است مطابق آیین‌نامه فعالیت بروکری، اعتبار مجوز اعطا شده به بروکرها توسط فن‌بازار ملی ایران برای بروکرهای سطح 3 و 4، یک سال و برای بروکرهای سطح 2و1 دو سال خواهد بود. کارگزارن تبادل فناوری فرصت دارند تا مدارک و اسناد خواسته شده در آیین‌نامه را تا پایان خردادماه سال جاری به شبکه فن‌بازار ملی ایران ارسال کنند. این آیین‌نامه از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد.

صدرخانلو همچنین ادامه داد: گام دوم افتتاح طرح جهش تجارت فناوری بود که برای آن منابع حمایتی در نظر گرفته شده است. این منابع مالی در طرح جهش تجارت فناوری عمدتاً به صورت ارائه تسهیلات قرض الحسنه، پرداخت پاداش و جایزه تحقق فناورانه در قالب هزینه‌های پیش از فرایند اعطا خواهد شد. بروکرهای فناوری به تناسب فعالیت‌هایشان و موفقیت‌هایشان می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند. همچینن ظرفیت لیزینگ محصولات دانش‌بنیان صندوق شکوفایی و نوآوری هم در خدمت این برنامه است. این حمایت علاوه بر حمایت‌هایی است که توسط معانت علمی و فناوری فراهم شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت و فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه 50 کارگزار تبادل فناوری در این عرصه فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: شرکت‌های که تمایل دارند در اکوسیستم فناوری و نوآوری فعالیت کنند، می‌توانند با شبکه فن بازار ملی ایران تعامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پارک فناوری پردیس هم‌زمان با شیوع کرونا اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داد. به عنوان مثال اگر شرکتی می‌خواست محصول را تولید کند و نیاز به مواد اولیه داشت ما با هماهنگی لازم این مواد را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دادیم تا از این طریق محصول مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را تولید کند. تا کنون شبکه فن بازار توانسته تامین کننده مجموعه‌های ارائه کننده محصولات مرتبط با کرونا فعالیت کند. اکثر نیازهای پارک فناوری پردیس توسط شبکه فن بازار ملی ایران تامین می‌شود. ما این آمادگی را داریم که اگر سایر نیروها در تامین نیازهای اولیه مشکل دارند به آنها کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067362

وب گردی

وب گردی