برگزاری مسابقه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی کسب‌وکارهای خرد در دوران پساکرونا

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی رامسر گفت: مسابقه ملی ایده‌های خلاقانه به‌منظور «جهش تولید در کسب‌وکارهای خرد در دوران کرونا و پساکرونا» طراحی شده تا با عملیاتی کردن آنها در مراکز رشد، اقتصاد خرد منطقه تا حدی احیا شود.

سید یاسر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آثار منفی کرونا در اشتغال و درآمد استان گیلان اظهار کرد: اغلب شهرهای استان گیلان از طریق صنعت توریسم درآمدزایی می‎‌کنند و اکنون در ایام کرونایی، رکود توریست در منطقه موجب به صفر رسیدن درآمد بیشتر مردمان این منطقه شده است.

وی افزود: مسابقه ملی ایده‌های خلاقانه به‌منظور «جهش تولید در کسب‌وکارهای خرد در دوران کرونا و پساکرونا» طراحی شده تا ایده‌های بکر دانشجویان و ایده‌پردازان را دریافت کرده و با عملیاتی کردن آنها در مراکز رشد، اقتصاد خرد منطقه تا حدی احیا شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی رامسر بیان کرد: باتوجه به اظهارات متخصصان، تبعات اقتصادی این ویروس منحوس حتی تا ماه‌ها نیز در دوران پساکرونا ادامه خواهد داشت. به‌همین منظور دست به‌کار شدیم تا ایده‌های دانشجویی را برای احیا و ساماندهی اشتغال مردم منطقه به چالش گذاشته و استفاده کنیم.

موسوی با اشاره به امکان حضور دانشجویان از همه دانشگاه‌ها عنوان کرد: باشگاه پژوهشگران ارگانی دانشجویی است و بیشتر به‌دنبال جمع‌بندی ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان دانشگاه آزاد و مدارس سما هستیم ولی از ارسال ایده‌های دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز استقبال می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان صاحب ایده می‌توانند در محورهای توریسم و کسب‌وکارهای خرد، بازاریابی و توسعه کسب‎‌وکارهای خرد، فناوری و توسعه کسب‎‌وکارهای خرد و اشتغال و توانمندسازی کسب‎‌وکارهای خرد آثار خود را تا پایان خرداد ماه سال جاری از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ارسال کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری سرلوحه برگزاری این مسابقه شده است، تصریح کرد: داوری ایده‌ها و آثار ارسال شده توسط پنج نفر از اعضای هیئت علمی گروه‌های اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار صورت می‌گیرد. همچنین مسابقه به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. ایده‌ها براساس فرمت قرار گرفته در سایت ارزیابی می‌شود و بهترین ایده‌ها برای بهره‌برداری و برندسازی به مرکز رشد واحد دانشگاهی معرفی خواهند شد.

موسوی در خصوص راه‌اندازی پویش ختم قرآن کریم در خانه نیز خاطرنشان کرد: این پویش یک رویداد فرهنگی است که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، خانواده‌ها در خانه‌ها به‌صورت جمع‌خوانی فرایض عبادی این ماه مبارک را انجام می‌دهند. خانواده‌هایی که به این پویش پیوسته‌اند می‌توانند با ارسال تصویر، فیلم و محتوای کلیپ در مسابقه این پویش قرآنی شرکت کنند. آثار منتخب ضمن اهدای جوایز در نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته خواهند شد. این رویداد با هشتگ مجازی #با_هم_در_خانه_قرآن_بخوانیم آغاز شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067369

وب گردی

وب گردی