بلاتکلیفی عده ای از مردم برای دریافت وام یک میلیونی/ادامه پاسکاری دستگاه‌ها

مسئولیت ثبت‌نام و رسیدگی و پاسخ‌گویی به متقاضیان دریافت یارانه نقدی، معیشتی و تسهیلات یک میلیون تومانی بر عهده وزارت کار است اما برخی شهروندان متقاضی میان سازمان هدفمندی و این وزارتخانه پاسکاری می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس دستور رئیس جمهور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئولیت پرداخت تسهیلات به خانوارها، اطلاع رسانی مناسب و رسیدگی به شکایات و پاسخگویی متقاضیان را برعهده دارد.

در نامه رئیس جمهور به شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است:

پیرو تصویب بسته تدبیر اقتصادی کرونا در ستاد اقتصادی دولت و تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا برای حمایت از خانوارهای دریافت کننده یارانه، بدینوسیله به جنابعالی ماموریت داده می شود با استفاده از کلیه ظرفیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پرداخت تسهیلات به خانوارها را اجرا نموده و نسبت به راهبری طرح، اتخاذ تصمیمات مورد نیاز، اطلاع رسانی مناسب و رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به متقاضیان اقدام نمایید.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف به همکاری با این وزارتخانه می باشند.

در حال حاضر بسیاری از سرپرستان خانوارهایی که مشمول یارانه نقدی و معیشتی نشده اند برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی از سراسر کشور و به خصوص شهرستان ها به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران مراجعه می کنند تا بتوانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند. اما مراجعان به سمت سازمان هدفمندی یارانه ها در خیابان فلسطین هدایت می شوند که باعث ترافیک و تجمع افراد در شرایط کرونایی شده و تصویر خوبی را به اذهان تداعی نمی کند.

پیشتر مسئولان سازمان هدفمندی گفته اند در زمینه ثبت نام و رسیدگی به وضعیت متقاضیان دریافت یارانه نقدی و معیشتی مسئولیتی ندارند و همه این امور به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محول شده است. بنابراین برای شهروندان سردرگمی ایجاد و به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان به کلافی سر درگم تبدیل شده است.

در همین باره یک مقام مسئول دولتی می گوید: موضوع شناسایی و تایید صلاحیت متقاضیان یارانه نقدی، معیشت بنزینی و تسهیلات یک میلیون تومانی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و در این زمینه مسئولیت اطلاع رسانی و پاسخگویی دارد.

البته وزارت رفاه بارها اعلام کرده که امکان ثبت نام و رسیدگی حضوری برای دریافت یارانه نقدی، معیشت بنزین و تسهیلات یک میلیون تومانی وجود ندارد اما با این حال بسیاری از شهروندان برای یافتن روزنه امیدی به این وزارتخانه و سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه می کنند که شایسته است هر چه سریع تر تدبیر مناسب با آن از سوی وزیر رفاه اندیشیده شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067439

وب گردی

وب گردی