روحانی: اروپا در مقابل اقدامات ضد بشری آمریکا مواضع جدی اتخاذ کند

حسن روحانی با اشاره به رفتار آمریکا در خروج از برجام و وضع تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ملت ایران گفت: اروپا باید در مقابل اقدامات ضد بشری آمریکا مواضع جدی اتخاذ کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، زوران میلانوویچ و حسن روحانی روسای جمهور ایران و کرواسی امروز دوشنبه در یک گفت و گوی تلفنی بر توسعه و تعمیق مناسبات و همکاری‌ها تاکید و بر ضرورت همکاری همه کشور‌ها برای مقابله با ویروس کرونا که تقریبا همه کشور‌های دنیا را درگیر کرده است، تاکید کردند.

روسای جمهور ایران و کرواسی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم دو کشور در شرایط سخت درگیری با بیماری کرونا، اشتراک تجربیات و توانمندی‌ها در جهت مقابله با این بیماری را ضروری خواندند.

روسای جمهور دو کشور همچنین در این گفت و گوی تلفنی ضرورت همراهی و یاری همه کشور‌های جهان در شرایط سخت امروز و مقابله با رفتار‌های یک جانبه گرایانه برخی کشور‌ها را مورد تاکید قرار دادند.

حسن روحانی، با اشاره به رفتار غیرقانونی، غیرمنطقی و غیر انسانی آمریکا در خروج از برجام و وضع تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ملت ایران، گفت: تداوم این رفتار اقدامی ضد بشری است و ایران انتظار دارد کشور‌های اروپایی با اینگونه رفتار‌ها مقابله کرده و مواضع جدی اتخاذ کنند.

رئیس جمهور کرواسی نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به روابط خوب دو کشور و اهمیت توسعه و تعمیق مناسبات با ایران، گفت: ایران به عنوان کشوری با تمدن دیرینه و جایگاه ممتاز در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برای کرواسی برخوردار است.

زوران میلانوویچ اقدام آمریکا در افزایش تحریم و فشار علیه ایران در این شرایط سخت را غیر انسانی و نادرست خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067458

وب گردی

وب گردی