دانش‌آموزان بسیجی: افتخار شاگردی معلمان ایران را داریم

در بیانیه دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت هفته معلم آمده است: معلمان امانت‌دار نسلی هستند که مقدرات آینده یک کشور به آنان سپرده می‌شود و ما افتخار شاگردی معلمان ایران را داریم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بیانیه دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت هفته معلم آمده است: «همه انسان‌های یک جامعه پیشرفته و یک جامعه اسلامی، رهین معلّم‌اند. امروز شما در این کشور ملاحظه کنید! هرکس از کسانی که به‌جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی بکنند و خدمت بزرگی انجام دهند این بزرگان، این سرداران، این شهدا، این علما، این برجستگان و فرزانگان و مسؤولان عالی‌رتبه، تا برسد به شخص امام بزرگوار راحل، همه رهین منّت معلّم‌اند؛ ‏‏» (حضرت امام خامنه‌ای مد ظله‌العالی)

هرسال در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری(ره) که نمونۀ کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز بود، بهانه‌ای می‌یابیم برای عرض ارادت و تقدیر و تشکر از معلمانی که جان خود را شمع راه نسل جوان و نوجوان نموده‌اند.

این مسؤولیت خطیر از چنان جایگاه باعظمتی در عالم برخوردار است که حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه‌وآله در تبیین مأموریت خود می‌فرماید: «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما؛ من معلّم برانگیخته شدم» و در تداوم این نقش مهم امام عظیم‌الشأن‌مان (قدس سره) فرمود: «نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است. معلم، امانت‌داری است که [امانت او] غیر از همه امانت‌هاست؛ انسان، امانت اوست».

معلمان امانت‌دار نسلی هستند که مقدرات آینده یک کشور به آنان سپرده می‌شود و پیشرفت هر کشوری و عقب‌ماندگی هر کشوری به دست معلمین است. این معلم است که با ساختن خود، انسان‌ها و کشور را می‌سازد و در یک‌کلام، کلید سعادت و پیشرفت هر جامعه به دست معلمان آن است.

اکنون‌که به لطف خداوند متعال انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم از عمر خود شده و گام دوم انقلاب اسلامی در مقابل جوانان و نوجوانان قرار گرفته است، نقش معلم بیش‌ از پیش سرنوشت‌ساز شده است. طی کردن مسیر پرتلاطم نیل به تمدن نوین اسلامی جز در سایه معلمانی که دلسوزانه چراغ معرفت در قلب‌ها برافروزند و عمر خویش را صرف انسان‌سازی کنند، محقق نمی‌شود؛ و این مسؤولیت و رسالت سنگین به سرمنزل مقصود نمی‌رسد جز با از خودگذشتگی و بخشندگی. و همین است که رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله فرموده‌اند: «بخشنده‌ترین شما پس از من، کسى است که دانشى بیاموزد، آنگاه دانش خود را بپراکند».

ما دانش‌آموزان و نوجوانان بسیجی که عزم فتح قله‌های رفیع و تحقق اهداف انقلاب اسلامی داریم با توشه‌ای از تعقل، بصیرت، ایمان، علم، عمل و امید، برای عبور از دامنه‌های پرشیب همچنان از راهنمایی شما معلمان دلسوز بهره می‌گیریم و با جان‌ودل افتخار شاگردی‌تان را بر پیشانی خود حک می‌نماییم.

در پایان از خداوند متعال برای عموم جامعۀ مقدس معلمان که آزمون بزرگ خود را در تربیت شهدا و ایثارگران و مدافعان حرم پس داده‌اند! توفیق و سعادت خواستاریم و هم‌صدا با نبی مکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله دست به دعا برمی‌داریم که: «اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم»؛ خدایا! آموزگاران را بیامرز؛ عمرشان را دراز و کسبشان را بابرکت بفرما. والسلام علیکم و رحمه‌الله

انتهای پیام/

کد خبر: 1067460

وب گردی

وب گردی