استفاده از فناوری‌ ایرانی، برای نانوپوشش‌دهی محصولات ایرانی

یک شرکت شیرآلات برای ایجاد نانوپوشش‌های تزئینی روی محصولات خود از فناوری پوشش‌دهی شرکت یارنیکان صالح استفاده می‌کند. به‌کارگیری این نوع نانوپوشش‌ها موجب افزایش زیبایی و دوام محصولات شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمید ثابتی، سرپرست خط تولید یک شرکت شیرآلات درباره سابقه استفاده از فناوری پوشش‌دهی PVD در این شرکت گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۶ برای ایجاد پوشش‌های تزئینی از خدمات شرکت‌هایی استفاده می‌کردیم که مجهز به تجهیزات لایه‌نشانی خارجی (در اغلب موارد چینی) بودند.

ثابتی درباره مزیت استفاده از این دستگاه PVD ایرانی تصریح کرد: استفاده از دستگاه‌های خارجی مشکلاتی نظیر خدمات‌دهی و همچنین تهیه تارگت از خارج از کشور را دارد اما دستگاه‌های داخلی در عین حال که کیفیت مناسبی دارند، خدمات پس از فروش بهتری نیز داشته و برای تهیه تارگت دغدغه‌ واردات را نداریم.

سرپرست خط تولید این شرکت شیرآلاتی درباره دلیل استفاده از PVD افزود: تا پیش از استفاده از PVD از پوشش‌دهی طلا برای ایجاد پوشش‌های تزئینی استفاده می‌کردیم اما طلا فلز گرانبهایی بوده و در عین حال عمر پوشش طلا نیز کم است. این در حالی است که با استفاده از روش PVD می‌توان بدون طلا و تنها با استفاده از تیتانیوم به رنگ طلایی، طوسی، برنزی و رنگ‌های دیگر رسید. عمر نانوپوشش ایجاد شده طولانی‌تر بوده و همچنین فرآیند لایه‌نشانی با سرعت بالاتری نیز انجام می‌شود.

ثابتی گفت: در حال حاضر در ۳۵ درصد از محصولات تولیدی شرکت شیرآلات البرز از نانوپوشش‌های ایجاد شده با PVD استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067472

وب گردی

وب گردی