امتحانات نهایی پایه دوازدهم بعد از تعطیلات نیمه خرداد برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم پس از تعطیلات نیمه خرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در برنامه در انتهای الوند با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای تداوم جریان آموزش در تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت شیوع اپیدمی کرونا گفت: ما بیش از 250 عنوان درس داریم که تدریس آن تنها از طریق تلویزیون میسر نیست زیرا در آموزش تلویزیونی تعاملی میان معلم و دانش‌آموز وجود ندارد و امکان پرسش و امتحان نیست بنابراین اپلیکیشن آموزشی شاد را طراحی کردیم تا از طریق فضای مجازی به آموزشی تعاملی برسیم و تا امروز بیش از 60 درصد دانش‌آموزان و معلمان در آن عضو شده‌اند.

وی با اشاره به نیاز دستگاه تعلیم و تربیت به این اپلیکیشن آموزشی گفت: گرچه به این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره شده است و علیرغم تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، موفق به ساخت این اپلیکیشن نشده بودیم تا اینکه در ایام کرونا این فرصت دست داد و باعث شد ما در این زمینه جهشی داشته باشیم.

حاجی میرزایی درباره تکلیف آن بخش از دانش‌آموزانی که به هر دلیل امکان استفاده از این اپلیکیشن را ندارند گفت: هر دانش‌آموزی که امکان استفاده از این اپلیکیشن را دارد از این طریق آموزش می‌بیند اما برای افرادی که از این امکان برخوردار نیستند هم بسته‌های آموزشی داریم و نیز در مناطق مرزی و دورافتاده کشور، از جمله در کرمانشاه، معلمان مقیمی داریم که در همین ایام با حفظ فاصله اجتماعی با دانش‌آموزان کار می‌کنند و البته تصاویری هم از این معلمان سخت‌کوش منتشر شده است.

وی در ادامه تلاش معلمان کشور را در مشارکت در این جهاد آموزشی ستود و خاطرنشان کرد: معلمان ما از آزمون همدلی و همنوایی سربلند بیرون آمدند و حتی در زمانی که هنوز اپلیکیشن آموزشی نداشتیم معلمان ما دست به کار شدند و تدریس در فضای مجازی را آغاز کردند. معلمی که از روی تخت بیمارستان در حال تدریس بود تا معلمی که از یخچال منزل به عنوان وایت برد استفاده می‌کند نمونه‌های این معلمان سخت‌کوش کشور هستند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان ما جزو قشر فرهیخته جامعه هستند که مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی یعنی انتقال دانش و آگاهی را برعهده دارند. قدردانی از معلمان وظیفه ماست؛ اما در شرایطی که این مشکل همه بخش‌های کشور را درگیر کرده، حقوق معلمان به موقع پرداخت شده است و انشاالله در هفته معلم که پیش روی ماست از معلمان نمونه تقدیر خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره پرداخت شهریه مدارس غیردولتی گفت: شهریه مربوط به آموزش‌ها باید پرداخت شود زیرا 5 ماه از سال تحصیلی گذشته بود و بعد از آن هم آموزش استمرار داشته است پس این وظیفه انجام شده تلقی خواهد شد و باید پرداخت شود. اما درباره بخشی از خدمات که انجام نشده، مانند سرویس مدارس یا خدمات فوق برنامه، که انجام نشده است شهریه دریافت نمی‌شود.

وی با اشازه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی اظهار کرد: در پایه دوازدهم باتوجه به ایکه تعداد دانش‌آموزان محدود است امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ چون روش مطمئن‌تری برای برگزاری آزمون است. ما در هفته‌های آینده تعطیلات عید فطر و تعطیلات نیمه خرداد را در پیش داریم که احتمالا آزمون دروسی مثل تربیت بدنی در حدفاصل این دو تعطیلی برگزار می‌شود ؛ سپس بعد از تعطیلات نیمه خرداد امتحانات نهایی پایه دوازدهم در 3 هفته برگزار می‌شود و پس از آن هم کنکور سراسری در هفته اول مرداد برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات سایر پایه‌ها خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی ارزیابی توصیفی است و در همه شرایط اختیار نمره با معلمان بوده و هست. البته در همه پایه‌ها اگر امکان امتحان حضوری باشد امتحانات برگزار می‌شود؛ ولی چنانچه حضور دانش‌آموزان مخاطره داشته باشد امتحان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

حاجی میرزایی در ادامه درباره تکلیف معلمانی که تحت پوشش آموزش و پرورش نیستند در ایام کرونا گفت: ما در شرایطی وارد سال 99 شدیم که در مقایسه با سال‌های قبل مطالبات معوق نداشتیم. معلمان خرید خدمت هم از ما حقوق نمی‌گیرند بلکه از شرکت‌هایی حقوق می‌گیرند که برای آموزش و پرورش نیرو تامین می‌کنند که پرداخت آنها ممکن است تاخیراتی داشته است اما در سال 99 افزایش حقوق خوبی برای همه معلمان اعمال شده است.

وی در پایان درباره ارزیابی کلی خود از انجام وظیفه در مسئولیت وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش نمی‌توانیم حرف گزاف بزنیم چون به سرعت داوری می‌شویم. عملکرد آموزش و پرورش دائما مورد ارزیابی جامعه قرار می‌گیرد. آرزوی من این است که عملکرد ما بهتر از آنچه هست، باشد و دغدغه‌های ما کمتر. رسالت ما آماده کردن افراد برای زیستنی شرافت‌مندانه است و در این راه هرچه تلاش کنیم باز هم کم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067479

وب گردی

وب گردی