تسریع نوسازی بافت فرسوده در پایتخت با تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری نقش موثری در کاهش هزینه‌های شهری دارد و سبب تسریع نوسازی بافت فرسوده در پایتخت می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود کلهری درباره طرح لایحه مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها گفت: چندی پیش به واسطه نمایندگان مردم در شورای عالی استان‌های کشور، لایحه مدیریت یکپارچه شهری به مجلس ارائه شد که این موضوع می‌تواند نقش موثری در اداره بهتر شهرها خصوصاً کلانشهرها داشته باشد.

شهردار منطقه 17 تهران با بازخوانی تجربه موفق مدیریت یکپارچه شهری در حفاری منطقه گفت: مدیریت یکپارچه در برخی حوزه‌ها در شهرداری منطقه 17 تجربه شده که موفقی هم بوده، نمونه بارز آن احداث 12کیلومتر نهرکانیو در سطح محدوده است که برای احداث این انهار هماهنگی کامل با همه سازمان‌ها و نهادها که نیاز به مجوز حفاری دارند صورت گرفته که در نتیجه آن، بستر معابر تنها برای یک بار شکافته شده و تمامی موارد همچون شبکه فاضلاب شهری در آن لحاظ شده و دیگر نیاز به حفاری مجدد و صرف منابع و هزینه های دیگر نیست.

کلهری با تاکید بر لزوم همگرایی و هم افزایی سازمان‌ها و نهادهای مختلف گفت: یکی از مشکلاتی که شبکه توزیع برق در سراسر کشور خصوصاٌ بافت فرسوده شهری با آن مواجه است فرسودگی تیرهای برق و شبکه توزیعی جریان برق است که خوشبختانه با همکاری وزارت نیرو و شرکت توزیع برق منطقه‌ای صورت گرفته تا کنون نزدیک به نیمی از تیرهای فرسوده شناسایی شده در سطح منطقه 17 اصلاح و تعویض شده که موجب رفع مشکلات شهروندان در توزیع برق بوده و قطعی برق را به حداقل رسانده است.

شهردار منطقه 17 با تاکید بر همدلی میان مردم این منطقه و هموطنان استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به عنوان استان معین منطقه 17 در مواقع بحرانی تعیین شده بدین معنی که خدای نکرده در صورت وقوع بحران زلزله، هم میهنان در استان کرمانشاه به یاری مردم این منطقه خواهند شتافت.

وی گفت: این امر بسیاری خوبی است. مردم منطقه 17 نیز در موقعیت های مختلف خصوصاً زلزله سال96 کرمانشاه نشان دادند که قلبشان برای گوشه گوشه این سرزمین می‌تپد.

کلهری در مورد بافت فرسوده گفت: نوسازی بافت فرسوده بهترین راه برای کاهش مخاطرات و خسارات زلزله است. اما باید به تمامی پیوست‌های نوسازی همچون پیوست اجتماعی آن فکر کرد. بدین معنی که اگر ساختمانی از نو احداث می‌شود برای تامین سرانه‌های خدماتی در آن فکر شده باشد نه اینکه مشکلی همچون تراکم جمعیت را به مشکلات شهر و منطقه اضافه کند بدون آنکه سرانه مورد نیاز شهروندان تامین شده باشد.

شهردار منطقه 17 تهران گفت: در سال گذشته بیش از 470 پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده است که بخش عمده‌ای از آن در بافت فرسوده قرار دارد. این مجوزها با توجه به تامین سرانه مورد نیاز شهروندان صورت گرفته و برای تامین سرانه شهری آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته که راه اندازی بوستان و مجموعه های ورزشی بخشی از آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067508

وب گردی

وب گردی