فراخوان اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در سال ۱۳۹۹ منتشر شد

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به‌منظور شناسایی و تحلیل وضعیت موجود آموزش عالی ایران، محققان این حوزه را به همکاری دعوت می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، لپژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به‌منظور شناسایی و تحلیل وضعیت موجود آموزش عالی ایران، محققان این حوزه را به همکاری دعوت می‌کند.

عناوین پیشنهادی گروه مطالعات فرهنگی شامل: شیوه‌های محتمل بدیل در فعالیتهای فرهنگی دانشگاهی در عصر پساکرونا و ثبت و تحلیل تجربه‌های زیسته استادان و دانشجویان در کلاس‌های مجازی در دوره کرونا است.
عناوین گروه مطالعات اجتماعی شامل: فعالیت‌های اجتماعی و صنفی تشکل‌های دانشجویی در مواجهه با بحران‌ها و مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در قبال بحران کرونا؛ تجربیات جهانی و اقدامات ایرانی با تأکید بر گروه‌های ناتوان و عناوین گروه مطالعات آینده‌نگر نیز
آینده ساماندهی آموزش عالی ایران؛ الزامات و راهکارها و تدوین الگوی فعالیت‌های مؤسسات پژوهشی در دوران پساکرونا است.
همچنین عناوین گروه مطالعات زنان شامل مطالعه تطبیقی سیاست‌های بازار کار برای جذب زنان دانش‌آموخته و تجربه زیسته زنان دانشگاهی (اعضای هیات علمی) در برقراری توازن میان نقشهای شغلی و خانوادگی در آموزش عالی ایران (با تاکید بر مقوله فرزندآوری) و عناوین گروه مطالعات ارتباطات و فضای مجازی نیز الگوی روابط دانشگاهی در فضای مجازی و ارزیابی سیاستگذاری و عملکرد دانشگاه‌ها (آموزش، پژوهش، مدیریت و ارتباطات) در دوران کرونا در فضای مجازی است.
عناوین گروه مطالعات علم و فناوری شامل مکانیسم‌های مصرف علمی اصحاب معرفت (دانشگاهیان) در جامعه و نقش نهاد علم در سلامت اجتماعی (ایده، تجربه و راهکار) است.
گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌نامه‌های خود را تا ۳۱ اردیبهشت به آدرس Research@iscs.ac.ir ارسال کنند. مبلغ هر یک از طرح‌ها ۲۰۰ میلیون ریال (بیست میلیون تومان) است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067510

وب گردی

وب گردی