روش‌های خانگی  سفید کردن دندان را بشناسید

دندان ها یکی از مهمترین موارد در زیبایی صورت هر شخص هستند در ادامه برخی راهکارهای خانگی برای سفید کردن آن ها را مطرح می‌کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دندانهای سالم باید سفید باشند زیرا کلسیم که وظیفه حفظ مینای دندان را دارد از نظر طبیعی سفید است.

« زاچاری لینهارت» پزشک جراحی گفت:« عاج دندان یک لایه متخلخل سخت، زرد رنگ و متخلخل از بافت که در زیر مینای دندان و سمنتوم یا ساروجه قرار دارد. آشکار شدن عاج معمولا باعث زرد شدن دندان ها می شود.»

غذاهای اسیدی و نوشیدنی هایی مانند مرکبات، آب میوه ها یا نوشیدنی های گازدار مانند سودا می توانند مینای دندان را از بین ببرند و منجر به پیدا شدن عاج شوند.

لینهارت اظهار کرد که مسواک زدن و نخ دندان به طور منظم، همراه با تمیز کردن دندان ها هر شش ماه، به خلاص شدن از شر لکه های سطح دندان کمک می کند.

ممکن است یک رویکرد طبیعی برای سفید کردن دندان بهتر باشد. در ادامه چند نکته برای چگونگی سفید کردن دندانها در منزل ارائه شده است:

کلسیم: لینهارت معتقد است با خوردن غذاهایی که کلسیم زیادی دارند، مانند شیر و پنیر می توانید به تقویت مینای دندان ها کمک کنید. این افزودنی سالم به رژیم غذایی با تقویت مینای دندان فرسایش را کندتر می کند.

آب بیشتری بنوشید. سعی کنید مصرف قهوه، چای، نوشابه را محدود و به جای آن آب بیشتری بنوشید. جایگزینی این نوشیدنی ها با آب می تواند به جلوگیری از فرسایش و زرد شدن دندان ها کمک کند.

بیشتر مسواک بزنید. مسواک زدن دندانها باید در دو دقیقه کامل و دو بار در روز انجام شود. مسواک خود را به حالت دایره ای حرکت داده و از رسیدن آن به همه نواحی دندان اطمینان حاصل کنید.

جوش شیرین: تحقیقات نشان داده است که خمیر دندان حاوی جوش شیرین می تواند در از بین بردن لکه ها نسبت به آنهایی که فاقد این ماده ساینده طبیعی هستند، موثرتر باشد. با این حال، جوش شیرین معمولی برای مسواک زدن بسیار ساینده است، بنابراین از محصولاتی که مخصوص دندان ها ساخته شده و حاوی این ماده است استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067548

وب گردی

وب گردی