همایش ملی بیماری کرونا، دستاوردها، تهدیدات و فرصت‌های پیش‌رو برگزار می‌شود

دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی واحد اراک در توافقنامه‌ای، راهکارها، دستاوردها و فرصت‌های مقابله با ویروس کرونا را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک، صبح امروز توافقنامه‌ای برای برگزاری همایش ملی بیماری کرونا، دستاوردها، تهدیدات و فرصت‌های پیش‌رو با هدف بررسی ارائه جدیدترین روش‌های تحقیقاتی و علمی برای مقابله و کنترل این ویروس دانشگاه علوم پزشکی اراک به امضا رسید.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در این جلسه با تأکید به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا به‌عنوان یک تهدید جدی برای سلامت انسان‌ها، این پدیده را هشدار به موقعی برای جامعه جهانی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی دانست و تبدیل این تهدید به فرصت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال جهش تولید را نقطه عطفی برای این واحد دانشگاهی دانست.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با معرفی برخی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مانند راه‌اندازی خط تولید البسه بیمارستانی، گان، ماسک، دستکش، تولید محلول‌های ضدعفونی و اسپری سطوح، برگزاری همایش ملی با عنوان بیماری کرونا، دستاوردها و تهدیدها و فرصت های پیش رو بصورت مجازی بین دو دانشگاه را گامی مؤثر برای ارتقای سلامت جامعه و مدیریت نظام سلامت در ایران و جهان دانست.

سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با ابراز خرسندی و استقبال از این همایش گفت: «برگزاری همایش‌های علمی می‌تواند، دست کادر بهداشتی و درمانی را برای مقابله با این ویروس باز گذاشته و تا حد زیادی مؤثر باشد.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر‌نشان کرد: «با توجه به شرایط کنونی، همدلی، وحدت و البته مشورت و همکاری هرچه بیشتر بین مسئولان، تنها راه گذر از این بحران است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1067563

وب گردی

وب گردی