آرامش نسبی در جامعه داریم/ مراقبت‌ها در مناطق سفید هم رعایت شود

رئیس‌جمهور گفت: دسته‌بندی مناطق به سفید، زرد و قرمز معنایش این نیست که در مناطق سفید نباید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت اظهار داشت: به دلیل ناروشن بودن پایان ویروس کرونا ما باید خود را برای فعالیت‌های مختلف مثل اموزش، کار و سرزنده نگهداشتن جامعه اماده نگهداریم. چون هیچکس در دنیا نمی‌تواند پایان این اپیدمی را پیش بینی کند.

رئیس جمهور گفت : اینکه ما امروز می بینیم محصولات کشاورزی، غذایی و محصولات مورد نیاز مردم به ویژه در زمینه بهداشتی به وفور در اختیار مردم است در سایه کار و تلاش کارگران عزیز ماست.

روحانی در سخنانش در جلسه هیئت دولت با تشکر از تمامی کارگران کشور که در عرصه های مختلف تلاش می کنند، افزود : امسال سال سختی برای مردم بود و از اسفند ماه با مشکلاتی که کرونا هم برای سلامت و هم برای شغل و کار مردم ایجاد کرد در عین حال کارگران عزیز ما در کارگاه‌هایی که فعال بودند با همه توان برای رفع نیازمندی‌های کشور خدمت کردند.

وی ادامه داد : اینکه ما امروز می بینیم محصولات کشاورزی، غذایی و محصولات مورد نیاز مردم به ویژه در زمینه بهداشتی به وفور در اختیار مردم است در سایه کار و تلاش کارگران عزیز ماست.

رئیس جمهور افزود: در کنار تلاشی که کادر درمانی و پزشکی در این ایام انجام دادند که مجاهدت بزرگی بود کارگران هم برای رفع نیازمندیهای جامعه ما اقدام کردند.

روحانی گفت: تلاش بر این بوده که ما بتوانیم در این ایام، سلامت مردم را به عنوان هدف اول مورد حراست قرار دهیم و بعد بتوانیم نیازهای مردم را در بازار تامین کنیم و کارگاهها و بنگاههای تولیدی هم بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس جمهور افزود: به دلیل ناروشن بودن پایان این ویروس ما باید خودمان را برای کار، فعالیت، علم، دانش، تحقیقات، سرزنده نگهداشتن جامعه و دادن امید به جامعه آماده کنیم.

روحانی گفت: فرض بر این است که این ویروس برای مدتی در کنار مردم متاسفانه هست و ما باید مبنا را بر این بگذاریم چرا که هیچ کسی در دنیا نمی تواند پیش بینی کند که پایان این اپیدمی کی هست.

رئیس جمهور افزود: بنابراین ما باید مقداری بدبینانه و بلندمدت تر فعالیت خود را در کنار حضور این ویروس داشته باشیم و در کنار آن همه دستورالعمل های پزشکی را باید مراعات کنیم و در عین حال کار ، تولید و فعالیت هم در کنار این احتیاط ها لازم است.

وی گفت: زمانی ما به مردم می گفتیم که حتما در خانه بمانند، الان هم می گوییم برای کارهای غیر ضروری بیرون نیایند.

رئیس جمهور بر استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتی در مناطق سفید، تاکید کرد.

حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در نشست هیأت دولت، گفت: زمانی به مردم می‌گفتیم در خانه بمانند و اکنون نیز همین توصیه را داریم، اما از مقطعی گفتیم برای کار‌های ضروری با احتیاط از خانه خارج شوند و در کوتاه مدت به خانه‌ها بازگردند.

رئیس جمهور افزود: در این فرآیند از فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند رسیدیم و اکنون با تقسیم بندی مناطق کشور به مناطق سفید، زرد و قرمز مواجهیم، اما معنی این تقسیم بندی به هیچ عنوان این نیست که در مناطق سفید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود.

روحانی تاکید کرد: اتفاقاً مناطق سفید باید بیشتر به این دستورالعمل‌ها عمل کنند تا این دستاورد بزرگ حفظ شود.

رئیس جمهور گفت: ساکنان مناطق زرد و قرمز نیز باید در رعایت این دستورالعمل‌ها دست به دست یکدیگر دهند، تا این مناطق نیز به وضع سفید تبدیل شوند.

روحانی افزود: در مقابله با بیماری کرونا اصل کار دست مردم است، زیرا هنوز درمان، داروی مشخص و واکسنی برای آن وجود ندارد.

وی گفت: در مرحله نخست خودمان باید مراقبت کنیم و در روز‌های سخت کارکنان بخش بهداشت و درمان باید مراقبت بیشتر و پیچیده‌تر را در قبال بیماران داشته باشند تا این دوران را سپری کنند.

روحانی با تبریک روز مهم کارگر به کارگران و قدردانی از جامعه پزشکی و کشاورزان، افزود: در این ایام شاهد تولید و بهره برداری از محصولات خوب کشاورزی در کشور هستیم که این موضوع بسیار مهمی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون در شرایطی هستیم که باید روی پای خود بایستیم؛ زیرا تأمین برخی کالا‌ها حتی در صورت داشتن پول و امکانات بسیار سخت و گاهی ناممکن است.

روحانی گفت: در چنین شرایطی اگر مواد غذایی نیاز داشتیم حتی اگر مشکل مالی، حمل و نقل و انتقال از دریا نداشتیم و همه چیز آماده بود، امروزه این کالا‌ها را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند.

رئیس جمهور افزود: شرایطی ایجاد شده است که همه کشور‌ها چند برابر قبل، مواد غذایی ذخیره سازی می‌کنند و تأمین مواد دارویی و پزشکی نیز چنین است.

روحانی با اشاره به اعلام شرکت‌های دانش بنیان مبنی بر تأمین رقم قابل توجهی از دستگاه‌های تنفس مصنوعی در کشور، گفت: این تولیدات نیاز‌های داخلی را تأمین می‌کند در حالی که اگر می‌خواستیم چنین تجهیزاتی وارد کنیم حتی اگر پول هم داشتیم و در روابط با کشور‌ها مشکلی نداشتیم، معلوم نبود چند کشور در دنیا این دستگاه را به ما می‌دادند.

رئیس جمهور افزود: اگر نمی‌توانستیم ماسک، گان و دیگر امکانات پزشکی را در داخل تأمین کنیم، معلوم نبود، به راحتی در اختیار ما قرار دهند، چنان که دیدیم در برخی کشور‌ها این محصولات را روی هوا می‌قاپیدند.

کد خبر: 1067615

وب گردی

وب گردی