برگزاری مسابقات نمایش‌نامه‌نویسی با تأکید بر کرونا و قرنطینه/ مسابقه کتابخوانی دانشجویی «رویش 1» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی دوران کرونایی و ماه مبارک رمضان این واحد دانشگاهی را تشریح کرد.

عباس گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: کارگاه‌ تفسیر قرآن هم‌زمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در واحد تهران مرکزی نیز با تفسیر حجت‌الاسلام علیرضا رجالی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درحال برگزاری است که استقبال مطلوبی نیز از این کارگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به طراحی مسابقه هنری برای دانشجویان در دوران قرنطینه، افزود: دانشجویان با ضبط ویدئو‌های نمایش کوتاه یک نفره و نمایش‌نامه نویسی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. شرکت‌کنندگان آثار خود را در محورهای ویژه قرنطینه و کرونا، ماه مبارک رمضان و محورهای آزاد با ضبط ویدئو به معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تهران مرکزی ارسال کنند. جوایز نقدی و اعمال تخفیف شهریه برای صاحبان آثار برتر در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی دانشجویی «رویش 1» نیز به صورت سراسری و مجازی برگزار می‌شود. دو کتاب «آرزوهای دست‌ساز» و «دختر تبریز» آثار منتخب نمونه‌های رقابت در این مسابقه معرفی شده‌اند. 200 سفر فرهنگی و زیارتی و جوایز نفیس نقدی به برگزیدگان این دوره از مسابقات اختصاص پیدا می‌کند.

گوهری درباره اثرات ویژگی‌های دوران کرونا روی سبک زندگی تشریح کرد: کرونا به مردم آموخت که قدر داشته‌های خود را بدانند و شکرگزار نعمت‌هایی باشند که شاید در شرایط عادی به چشم نمی‌آیند. موضوع مهمی که باید دانشگاه‌ها در دوران پساکرونا اهتمام داشته باشند، تقویت زیرساخت‌ها و ملزومات آموزش‌های از راه دور است، چه بسا کروناهایی دیگری نیز در پیش باشد.

وی ادامه داد: درحال حاضر و باتوجه به شرایط مردم باید با مروت بیشتری بایکدیگر رفتار کنند، همانطور که با همدلی بحران کرونا تاحدودی کنترل شده با مواسات و همدلی بیشتر نیز ایام سخت اقتصادی نیز سپری خواهد شد. جامعه‌ای که می‌خواهد خدا به آنها رحم کند، مردم آن باید به یکدیگر مرحمت داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پیرامون همدلی مردم در ایام کرونا و ماه مبارک رمضان بیان کرد: آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود از لحاظ اقتصادی روزهای سختی در پیش است؛ اما همانطور که مردم در دوران کرونا با همدلی در کنار هم بودند، در روزهای پساکرونا نیز این همدلی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067625

وب گردی

وب گردی