بسیج دانشجویی باید محرک فعالیت‌های دانش بنیان در مبارزه با کرونا باشد/ رونمایی از سامانه ضدعفونی کننده «تندر ثریا»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای علوم و تحقیقات و پرند در مبارزه با ویروس کرونا بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با حضور در محل دائمی نمایشگاه های اقتصاد دانش بنیان، از آخرین دستاوردهای بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و واحد پرند در مبارزه با ویروس کرونا بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید موتور پیشران و محرک فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در مبارزه با کرونا باشد، اظهار داشت: هر چند که کرونا ویروس منحوسی است و جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار داده، اما در کشور ما به همت بسیجیان عزیز و جامعه علم و فناوری توانستیم کاستی ها را جبران کنیم و در شرایطی که تحریم هستیم، بتوانیم به یکی از کشورهای صادرکننده محصولات مقابله با کرونا تبدیل شویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه یک حرکت جهادی در کل کشور آغاز شده و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای مبارزه با ویروس کرونا به صورت جهادی، پای کار آمدند و اقدام به تولید ماسک، گان، محلول های ضدعفونی کننده و دستگاه های کمک تنفسی کرده اند که تجربه خوبی به دست آمده و باید این تجربیات ساماندهی شود.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از محصولات و دستاوردهای مقابله با ویروس کرونا حمایت می کند تا بتواند در جهش تولیدی که در این عرصه صورت گرفته، مؤثرتر واقع شود، خاطرنشان کرد: به مدد الهی و روحیه بسیجی، جهش بسیار خوبی در کشور شکل گرفته، به طوری که برخی از اقلام که در اسفندماه نایاب شده بود، اکنون تولیدات به اندازه ای رسیده که می توانیم حتی این محصولات را به دیگر کشورها صادر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دستگاه مه پاش(تونل و گیت ضدعفونی کننده)، دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا خانگی، اولین دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی کاملاً بومی، محلول ضدعفونی کننده دست پایه الکل، ژل ضدعفونی کننده دست، محلول ضدعفونی کننده سطوح، لباس ایزوله، ماسک 5 لایه که توسط اساتید و دانشجویان بسیجی واحد علوم و تحقیقات و واحد پرند و با مشارکت آزمایشگاه رازی واحد علوم و تحقیقات تولید شده، بازدید کرد.

دستگاه ونتیلاتور تولید شده توسط اساتید و دانشجویان بسیجی واحد علوم و تحقیقات، نخستین دستگاه تنفس مصنوعی کاملاً ایرانی است که به مرحله تولید عملیاتی رسیده و مذاکرات برای فروش این دستگاه با تعدادی از بیمارستان های تهران صورت گرفته است.

همچنین جت فن ضدعفونی کننده معابر با عنوان "سامانه ضدعفونی کننده تندر ثریا" که توسط اندیشکده ثریا تولید شده، قابلیت پاشش 200 لیتر مواد ضدعفونی کننده با دبی 14 لیتر در دقیقه و شعاع 15 متری را دارد که می تواند در ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها استفاده شود.

محلول ضدعفونی کننده دست که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی تولید و موفق به اخذ استاندارد 2842 شده، مشابه داخلی و خارجی نداشته و کاملاً انحصاری است که می تواند در کمتر از یک دقیقه ویروس ها را از بین ببرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید به محمدجواد صدری مهر مدیرکل تجاری‌سازی و پارک علم و فناوری مأموریت داد که مراحل تجاری سازی و تولید انبوه محصولات تولید شده توسط بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری و اجرایی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067639

وب گردی

وب گردی