استقلالی‌ها پولدار می‌شوند/ دادرس سپاهان را تهدید کرد!/ مهاجم پرسپولیس با وثیقه آزاد شد

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

استقلالی‌ها پولدار می‌شوند

در روز‌هایی که بازیکنان استقلال مدت‌ها است پولی دریافت نکرده اند رسانه رسمی باشگاه استقلال دقایقی پیش اعلام کرد با پیگیری‌های احمد سعادتمند منابع مالی به منظور پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان و سایر اعضای تیم فوتبال استقلال تهیه شده است.

بنا بر این ادعا ده درصد از مبلغ قرارداد اعضای کادر فنی، پزشکی، تدارکات و تعدادی از بازیکنان امروز به حساب آن‌ها واریز شد و مابقی بازیکنان و ارکان باشگاه نیز تا فردا و شنبه مطالبات خود را دریافت می‌نمایند.

دادرس سپاهان را تهدید کرد!

مهدی دادرس می‌گوید سپاهانی ها عزم حضور در زمین را نداشتند و این را حتی خودشان هم گفتند. عضو کمیته استیناف در گفتگو با رادیو جوان درخصوص واکنش باشگاه سپاهان به رای این کمیته گفت: این بیانیه اصلا برای من ارزش ندارد. ما به حق حکم دادیم و این ها باختند؛ هم در کمیته انضباطی و هم استیناف. ۱۰ قاضی اشتباه می‌گویند و این ها درست؟ اصلا برای من مهم نیست، در یک محکمه یک نفر می‌برد و یک نفر می‌بازد. طرفی که باخته میگوید ظلم شده! شما بگویید یک نفر در محکمه باخته و گفته رای عادلانه بوده.

دادرس افزود: به جای یک بیانیه ده بیانیه بدهند. من گفتم به CAS شکایت کنند، ۷۰۰-۸۰۰ میلیون هم هزینه کنند که نشان می‌دهد باشگاه های ما پولدار هستند. هوای آنجا هم خوب است ۵-۶ نفر می‌روند آنجا هستند و به دادگاه CAS هم یک پولی می‌رسد. ما هم خوشحال می‌شویم که دادگاه CAS رای ما را تایید کند. تهدید کردند که می‌رویم دادگاه عالی ورزش و ما هم این را گفتیم؛ بیانیه را هم نخواندیم، چون ارزشی ندارد که وقتمان را بگذاریم.

او همچنین در مورد این بیانیه اضافه کرد: گزارش ناظر، تلویزیون، حرف بازیکن خودشان که گفت نمی‌خواستیم بازی کنیم. میلی نبوده و اگر هم بوده طبق قانون شما حضور نداشتید و گزارش ناظر داوری به ناظر بازی و حتی گزارش پلیس هم این را نشان می‌دهد و این ها بازی را باختند و اگر زیاد صحبت کنند با اجازه از آقای صالحی صحبت های پلیس اصفهان را پخش می‌کنیم.

دادرس در پاسخ به این سوال که اگر دادگاه عالی ورزش به نفع سپاهان رای بدهد واکنش آن ها چیست گفت: اگر آن دادگاه به نفع سپاهان رای بدهد تابع قانون هستیم. گریه نمی‌کنیم که بگوییم چرا اینطور شد، قبول میکنیم اما اطمینان داریم CAS چنین حکمی نمی‌دهد اما اگر بدهد هم ما قبول می‌کنیم، چون مجبوریم اصلا قبول کنیم.

درخواست مجیدی برای تعویق جلسه با سعادتمند

امروز قرار بود فرهاد مجیدی جلسه ای با احمد سعادتمند داشته باشد که این اتفاق رخ نداد و خبرنگارهای حاضر جلوی در باشگاه شاهد حضور سرمربی آبی ها نبودند.

بعد از این اتفاق رسانه رسمی باشگاه استقلال ادعا کرد که فرهاد مجیدی از سعادتمند درخواست کرده جلسه هفته آینده برگزار شود و مدیرعامل باشگاه هم با خواسته او موافقت کرده است.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا این جلسه هفته آینده برگزار می شود یا نه، جلسه ای که بی تردید صحبت های رد و بدل شده در آن بسیار مهم خواهد بود.

درخواست تراکتور از مدافع برزیلی؛ زودتر برگرد

مدافع برزیلی که نیم فصل به تراکتور پیوست، حدود دو هفته قبل به دلیل آنچه مشکلات شخصی بیان شد ایران را ترک کرد و به برزیل رفت. درباره او شایعات زیادی وجود دارد و گفته می شود خواهان جدایی از سرخپوشان تبریزی است.

مسئولان تراکتور اما با توجه به قراردادی که یوری دارد، نمی خواهند او را از دست بدهند. در تازه ترین اقدام نیز حالا که تقریبا می شود حدس زد تمرینات تیم های لیگ برتری از چند روز دیگر برای ادامه لیگ شروع می شود، آنها طی پیامی به یوری خواهان بازگشتش شده اند.
مدیران تراکتور به این مدافع برزیلی اعلام کردند که تمرینات تیم چند روز دیگر آغاز می شود و او هرچه سریع تر به ایران برگردد تا بتواند کارش را با سرخپوشان تبریزی آغاز کند. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در خصوص این بازیکن برزیلی رخ خواهد داد.

مهاجم پرسپولیس با وثیقه آزاد شد

آنتونی استوکس دیروز به همراه وکیلش به دادگاه رفت و در برابر اتهام ضرب و شتم از خود دفاع کرد. رسانه های ایرلندی در این باره نوشتند که مهاجم سابق جمهوری ایرلند که در باشگاه هایی از جمله سلتیک ، هایبرنیان ، ساندرلند و بلکبرن بازی کرده است ، پیش از این 12 ماه حبس برای استوکس حکم صادر کرده بود اما فعلا با قرار وثیقه و اجرای سه شرط از سوی دادگاه آزاد شد. در پرونده استوکس آمده که او در روز 16 مارس 2019 مردی را در بار فیتزجرالد مورد حمله قرار داده است.

در حالی فرد شاکی از آنتونی استوکس در دادگاه حضور پیدا نکرد او اعلام کرده که در دفاع از خود با این مرد درگیر شده است. شروط دادگاه برای استوکس به این شرح است: در این مدت استوکس باید در آدرس سکونت خود در ایرلند باشد. اگر قصد بازی در خارج از کشور را دارد، باید به دادگاه به صورت دقیق ابلاغ کند. همچنین شماره تماسش نیز همیشه باید در دسترس باشد. با این 3 شرط می تواند از وثیقه خود همچنان استفاده کند. دادگاه به استوکس دستور داد تا در تاریخ 27 ژوئن(7 تیر) دوباره در دادگاه برای جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده حضور پیدا کند.

وکیل برانکو: پرسپولیس فقط تا فردا مهلت دارد

حل پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس مهم‌ترین و بزرگترین دغدغه مدیران باشگاه به حساب می‌آید. بعد از رأی اولیه فیفا و محکومیت باشگاه پرسپولیس مبنی بر پرداخت یک میلیون و ۵۰ هزار یورو به علاوه جریمه به برانکو، این مربی به هیچ وجه قصد کوتاه آمدن و تخفیف ندارد و با توجه به زمان اعلام شده از سوی فیفا، باشگاه تنها می‌تواند بعد از دریافت مشروح رأی فیفا، پرونده را به دادگاه عالی ورزش (CAS) برده و چند ماه زمان بخرد.

با این حال حتماً مسئولان باشگاه می‌دانند در صورت چنین اقدامی تنها هزینه‌هایشان سنگین‌تر می‌شود. ارسال لایحه و تمبر فقط ۴۲ هزار فرانک سوئیس (هر فرانک ۱۰/۱ = یک دلار) هزینه در برخواهد داشت که به این‌ها هزینه رفت و آمد‌های وکلا و جریمه ۵ درصدی بعدی – که با طولانی شدن ماجرا گریبان باشگاه را خواهد گرفت – اضافه می‌شود.

دارو بوشیچ دوست و وکیل برانکو در این باره گفته است: «با تصمیم کمیته تعیین وضعیت فیفا آخرین مهلت پرداخت ۵ آوریل بود. قبل از مهلت رسمی، باشگاه پیشنهادی برای پرداخت با مبلغ و برنامه پرداخت ارسال کرده بود؛ ما این پیشنهاد را رد کردیم، چون مبلغ کمتر از نیمی از ادعای ما بود که توسط کمیته تعیین وضعیت فیفا پذیرفته و تأیید شده است. اما آقای برانکو مدت زمان پرداخت را برای یک ماه دیگر، تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید کرده است. او در تلاش است تا آسیبی به باشگاه وارد نکند، اما همه ما می‌دانیم که هر چقدر هم که فشار بیاوریم، باشگاه پرداخت نمی‌کند و ما باید پرونده را به کمیته انضباطی فیفا تسلیم کنیم که هفته آینده انجام خواهیم داد.»

تراکتور پیگیر حکم استیناف درباره مسعود شجاعی

مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور به خاطر درگیری لفظی به داور مسابقه تیمش مقابل گل گهر سیرجان که منجر به اخراجش شد، از سوی کمیته انضباطی نیز با محرومیت 3 جلسه ای مواجه شد تا به واسطه دریافت کارت قرمز 4 بازی تیمش را از دست بدهد.

شجاعی قبل از تعطیلی مسابقات فوتبال 2 جلسه ای محرومیتش را سپری کرد و حالا 2 جلسه دیگر باقی مانده است. از این رو مسئولان تراکتور با اعتراض به استیناف خواهان تعلیق دو جلسه باقی مانده از محرومیت کاپیتان خود هستند.
جلسات کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نیز به دلیل مسائل مربوط به کرونا مدت زیادی تشکیل نشد اما حالا که این کمیته هفته پیش برای پرونده بازی سپاهان و پرسپولیس تشکیل جلسه داد، تراکتوری ها خواهان آن هستند تا هرچه سریع تر درباره محرومیت شجاعی نیز تصمیم گرفته شود.
مسئولان تراکتور مستندات خود در این پرونده را به دست استیناف رساندند و امیدوار هستند تا دو جلسه محرومیت مسعود شجاعی بخشیده شود تا او از زمان شروع لیگ برتر برای تیمش به میدان برود.

رقبای ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷

نشریه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی به رقابت قطر با این کشور برای کسب میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ پرداخت. این رسانه سعودی از نامزدهای جدیدی برای میزبانی از این تورنمنت آسیایی خبر داد. اردن، عراق و ازبکستان گزینه‌های جدید برای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ هستند. فدراسیون فوتبال کشورمان روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد رسماً برای میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ کاندیدا شده است.

کد خبر: 1067667

وب گردی

وب گردی