آیا فیزیوتراپی  باعث ابتلا به کرونا می‌شود؟

مسئول کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی گفت:چشم پوشی از درمان‌های فیزیوتراپی، زمینه ساز کاهش سطح ایمنی فرد و احتمال افزایش ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند کرونا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید میرزا حیدری، عضو هیأت مدیره و مسئول کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی ایران درباره «انجام خدمات فیزیوتراپی و خطر ابتلا بیماران به کرونا»، گفت: حداقل استفاده از ماسک و دستکش برای بیمار و فیزیوتراپیست و ضد عفونی کردن مرکز فیزیوتراپی خطر سرایت کرونا را به حداقل خواهد رساند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران مبتلا به عوارض شکستگی‌ها و جراحی‌ها به ویژه جراحی‌های مفصلی،آسیب های عضلانی و بافت نرم و جراحی های تاندونی که در اندام‌های تحتانی و فوقانی هستند، جزو اورژانس مراجعه به فیزیوتراپی هستند که در صورت عدم پیگیری و درمان دچار عوارض دائمی معلولیت و ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزمره خواهند بود .

میرزا حیدری تصریح کرد: همچنین جراحی‌های دیسک‌های ستون فقرات و آسیب‌های سیستم اعصاب مرکزی و محیطی منجر به بروز فلج های حرکتی می‌شود که به صورت اورژانس نیازمند مداخله فیزیوتراپیست برای طی مراحل درمان و بازگشت به شرایط عادی زندگی است.

مسئول کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: استفاده از مودالیته‌های فیزیوتراپی با توجه به عدم سرایت ویروس از طریق پوست و نیز فاصله با صورت در نواحی اندام‌های فوقانی و تحتانی با لحاظ موارد ایمنی مثل ماسک مناسب و موارد ضد عفونی، خطری برای سرایت کرونا نخواهد داشت؛ لذا افراد دچار بیماری‌های مفصلی با اطمینان می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی بهره مند شوند .

وی افزود: همچنین تعدادی از بیمارانی که دچار کووید 19 شده‌اند، پس از طی دوره بیماری دچار عوارضی مثل ضعف شدید عضلات تنفسی و نیز اندام‌ها می‌شوند که لزوم بازتوانی با مراجعه به مراکز فیزیوتراپی را الزامی می‌کند.

میرزا حیدری تصریح کرد: بروز معلولیت و چشم پوشی از درمان‌های فیزیوتراپی، زمینه ساز کاهش سطح ایمنی فرد و احتمال افزایش دچار شدن به بیماری‌های عفونی مانند کرونا را در کل جامعه در بر خواهد داشت؛ لذا لزوم پیگیری درمان‌های مرتبط با فیزیوتراپی از سوی آحاد جامعه بیش از پیش احساس می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067676

وب گردی

وب گردی