برف و باران بهاری در ماه دوم سال/‌11 اردیبهشت تهران خنک می‌شود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز در اغلب نقاط کشور غیر از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب خراسان رضوی در برخی ساعات بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم. همچنین فردا در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده 11 اردیبهشت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و شمال فارس و روز آینده در شمال شرق کشور، فارس و برخی نقاط کرمان و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی روز جمعه با شدت کمتر در شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود؛ ‌بعدازظهر جمعه 12 اردیبهشت در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز شنبه 13 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و موجب بارش در نیمه غربی کشور خواهد شد و در بعدازظهر شنبه در نیمه شرقی کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان است، افزود: روز یکشنبه غیر از بوشهر، جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان در اغلب نقاط کشور سامانه بارشی فعال است.

وی در تشریح آخرین وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت فردا ابری همراه با کاهش دما، در برخی ساعات بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 10 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: ‌امروز در پایتخت آسمان ابری، گاهی نیمه‌ابری، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 10 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 21 درصد است.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، شهر کرد با کمینه دمای صفردرجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود مدیریت آب سدها در دستور کار باشد، اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود و از تردد و توقف در کنار رودخانه‌‌ها خودداری شود.

ضیائیان گفت: روز آینده نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067704

وب گردی

وب گردی