آخرین وضعیت انجام یا لغو لیگ‌های معتبر اروپا/ دستمزد عجیب نیمار در پاری‌سن‌ژرمن/ بارسلونا و یک سردرد بزرگ

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پریشپچ و ناینگولان به اینتر برمی‌گردند، ایکاردی نه!

باشگاه اینتر از بازگشت راجا ناینگولان و ایوان پریشیچ پس از پایان حضور قرضی‌شان در تیم‌های کالیاری و بایرن مونیخ استقبال می‌کند. هر دوی این بازیکنان تابستان سال گذشته به دلیل قرار نداشتن در برنامه‌های تاکتیکی آنتونیو کونته قرض داده شدند و از قضا در تیم‌های جدیدشان عملکرد خوبی داشتند، طوری که اینتر را مجاب کرده‌اند آنها را برگرداند. مائورو ایکاردی هم جزو دیگر بازیکنانی بود که اینتر قرض داد و به پاری‌سن‌ژرمن رفت. نراتزوری اما ظاهراً هنوز هم نسبت به برگرداندن این مهاجم آرژانتینی که فصل گذشته حواشی زیادی ایجاد کرد، بی‌میل است.

طبق ادعای گاتزتا، کونته نسبت به دادن فرصتی دیگر به پریشیچ و ناینگولان دافعه ندارد و به نظر می‌رسد که می‌‌خواهد سیستم تاکتیکی‌‌اش را با آنها هم تست کند. ضمن اینکه ورود کریستین اریکسن به اینتر در ماه ژانویه سرمربی تیم را برای گنجاندن این هافبک دانمارکی در ترکیب اصلی، ناچار به ایجاد یکسری تغییرات تاکتیکی کرده که به ناینگولان و پریشیچ هم اجازه می‌دهد در ترکیب حضور داشته باشند.

ناینگولان در کالیاری عملکرد خوبی داشته اما بعید است که تیم منطقه ساردینیا بودجه لازم برای خرید این هافبک بلژیکی را داشته باشد. پریشیچ هم در بایرن مونیخ 22 بازی رسمی انجام داده و در آنها 5 گل زده و 8 پاس گل داده است. در مورد بایرن مونیخ هم هیچ ضمانتی وجود ندارد که حاضر باشد برای خرید این این هافبک کروات 20 میلیون یورو بپردازد. در مورد ایکاردی داستان متفاوت است و حتی اگر پاری‌سن‌ژرمن حاضر نشود 70 میلیون یوروی لازم برای قطعی کردن قراردادش را بپردازد، باز هم در تیم کونته جایی نخواهد داشت و مستقیماً به فروش گذاشته خواهد شد.

نیمار در پاری‌سن‌ژرمن؛ 111 میلیون یورو برای 80 بازی

چنیمار مشکلات خاص خود را در پاریس داشته و آخرین مانع، شیوع ویروس کرونا بود که باعث لغو ادامه فصل 2019/20 لیگ فرانسه شد. به گزارش مارکا، نیمار در سال 2017 راهی پاپری سن ژرمن شد اما در این مدت از 155 بازی ممکن تنها در 80 بازی حضور داشته، که 51% از بازی های ممکن را شامل می شود و به طور میانگین در هر فصل تنها 26 بازی با پیراهن پاری سن ژرمن انجام داده است. با در نظر گرفتن رقم 222 میلیون یورویی انتقال او از بارسلونا و دستمزد سالانه 37 میلیون یورویی، مشخص می شود که این سرمایه گذاری ارزشمندی نبوده است. هر بازی او 1,400,000 یورو هزینه داشته که یعنی او برای 80 بازی 111 میلیون یورو دریافت کرده است.

مصدومیت ها متعدد بارها او را از میادین دور نگه داشته و حتی بازی های بزرگی مقابل منچستریونایتد و رئال مادرید را هم در این مدت از دست داده است. قبل از جام جهانی 2018، نیمار 100 روز غیبت داشت و از 56 بازی فصل 2017/18 در 30 بازی حضور پیدا کرده بود. فصل بعد از آن نیمار 88 روز دور از میادین بود و از 55 بازی ممکن تنها 28 بازی انجام داد. مچ پای آسیب دیده در ژوئن 2019 او را در ابتدای فصل 2019/20 هم دور نگه داشت. به میادین برگشت اما در ماه اکتبر باز هم مصدوم شد تا در فصل 2019/20 که نیمه کاره به پایان رسید، از 44 بازی ممکن تنها در 22 بازی حضور داشته باشد.

آخرین وضعیت لیگ‌های معتبر اروپا؛ لغو و انتظار

با وجود اینکه مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در اروپا کاهش پیدا کرده، ولی همچنان وضعیت شروع مجدد لیگ‌ها قابل پیشبینی نیست و هنوز با اطمینان نمی‌توان خبر از شروع مجدد مسابقات داد. در این بین برخی کشور‌ها مثل فرانسه و هلند تصمیم‌شان را مبنی بر لغو لیگ‌های‌شان در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ رسمی کرده‌اند، ولی دیگران همچنان منتشر هستند که فرصتی برای برگزاری رقابت‌ها پیدا کنند.

مقامات فرانسوی خبر از عدم برگزاری مسابقات ورزشی حتی پشت در‌های بسته تا ماه سپتامبر دادند و به این ترتیب لیگ‌های یک و دو این کشور لغو شد. قرار است به زودی درباره صعودکننده‌ها به رقابت‌های اروپایی و سقوط‌کننده‌ها تصمیم گرفته شود. در انگلیس، هنوز هم مسئولان برگزاری رقابت‌ها امیدوار هستند مسابقات را از سر بگیرند و قرار است در ماه ژوئن لیگ برتر پشت در‌های بسته برگزار شود.

در ایتالیا، اختلاف زیاد بوده و حتی نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده تیم‌های حرفه‌ای می‌توانند از ۱۸ مِی تمرین گروهی را از سر بگیرند. شاید سری A هم از ماه ژوئن از سر گرفته شود. در اسپانیا، گفته می‌شود احتمالاً تا تابستان مسابقات فوتبال برگزار نخواهد شد. هنوز هیچ تاریخی برای بازگشت تیم‌ها به تمرینات و برگزاری مسابقات لالیگا حتی در رسانه‌ها هم مطرح نشده است. در آلمان، اگر تأیید شود قرار است از ۹ مِی مسابقات بوندس‌لیگا از سر گرفته شود. اگرچه آلمانی‌ها هم هنوز در این مسئله تردید دارند. در صورت از سر گرفتن بوندس‌لیگا، بازیکنان هر هفته باید تست کرونا بدهند. یوفا هم هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر لغو لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نگرفته. اتحادیه فوتبال اروپا تصمیم دارد ماه آگوست این مسابقات را به صورت فشرده برگزار کند.

چرا انتقال فن دایک به چلسی منتفی شد؟

ویرژیل فن دایک در دو سال گذشته نقش مهمی در موفقیت های درخشان لیورپول در جام های مختلف ایفا کرده و در زمره یکی از بهترین خریدهای فوتبال اروپا قرار گرفته است. اما این مدافع هلندی قبل از انتقال به لیورپول و هنگام بازی کردن برای ساوتهمپتون به شدت مورد توجه چلسی قرار داشت. نشریه میرر در گزارشی مدعی شد آنتونیو کونته علاقه زیادی به سبک بازی فن دایک داشته و از مدیران چلسی خواسته این بازیکن را جذب کنند. اما خود فن دایک علاقمند به لیورپول بود و تا زمستان سال 2018 برای انتقال به این تیم صبر کرد.

همچنین فن دایک اخباری در مورد روابط پرفراز و نشیب کونته با باشگاه چلسی و احتمال جدایی او به علت برخی اختلافات با مدیران شنیده و ترسیده بود که این سرمربی ایتالیایی نتواند مدت زیادی در لندن دوام بیاورد. اتفاقی که در نهایت رخ داد و کونته با جنجال های فراوان و پرونده ای که حتی به دادگاه های بین المللی نیز کشیده شده، چلسی را ترک کرده و در نهایت از ابتدای این فصل هدایت اینتر را بر عهده گرفت. به همین دلیل او در نهایت پیشنهاد چلسی را رد کرد و شش ماه بعد راهی لیورپول شد تا یکی از بهترین بازیکنان این تیم لقب گرفته و حتی سال قبل در رده بندی توپ طلا نیز با اختلاف ناچیزی بعد از لیونل مسی در رتبه دوم قرار گیرد.

وضعیت مبهم اوزیل؛ از آرسنال می‌رود؟

فصل برای ستاره آلمانی توپچی‌های یعنی مسوت اوزیل بسیار کابوس‌وار آغاز شد. مشکلات به وجود آمده بین او و سرمربی وقت آرسنال یعنی اونای امری باعث شد که این هافبک آلمانی در ابتدای فصل به یک نیمکت نشین محض تبدیل شود. وضعیت بد اوزیل در آرسنال باعث شد این بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی تا آستانه جدایی است تیم لندنی نیز پیش برود اما اخراج امری و روی کار آمدن میکل آرتتا اوضاع را برای بازی ساز آلمانی به طور کلی تغییر داد. به نظر می رسد که سرمربی جدید توپچی ها علاقه زیادی به سبک بازی اوزیل دارد چرا که در هر ۱۰ بازی لیگ برتر که آرسنال با هدایت آرتتا به میدان رفته، او در ترکیب اصلی حضور داشته است. وجود علاقه زیاد آرتتا به سبک بازی اوزیل اما به نظر می رسد که هنوز هم وضعیت آینده این بازیکن در هاله ای از ابهام قرار دارد. دریافت حقوق هفتگی ۳۵۰ هزار پوند توسط اوزیل در این شرایط اقتصادی دشوار باعث شده که باشگاه لندنی برای تمدید قرارداد با هافبک آلمانی دچار شک و تردید شود.

بارسلونا و یک سردرد بزرگ در پست دروازه‌بانی

در تابستان گذشته باشگاه بارسلونا معاوضه ای را ترتیب داد که به نظر می رسید همه از آن راضی بودند زیرا سیلسن هلندی که خواهان جدایی از بارسا بود به والنسیا پیوست و نتو هم که برای حضور در بلوگرانا لحظه شماری می کرد راهی نوکمپ شد. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که در وضعیت مارک آندره تراشتگن هیچ تغییری ایجاد نمی شد و او به عنوان گلر شماره یک بارسلونا باقی می‌ماند. با این حال تنها یک سال بعد مشکلات بزرگی بر سر راه باشگاه بارسلونا به وجود آمده است چرا که به نظر می رسد آن ها تا به اینجا در مسئله تمدید قرارداد با تراشتگن ناکام بوده اند. دروازه بان آلمانی درخواست حقوق ۱۸ میلیون یورویی کرده اما بارسلونا مخصوصاً به خاطر اوضاع پیش آمده با‌ این موضوع مخالف به نظر می رسد.

عدم تمدید قرارداد تراشتگن باعث شده که یک سردرگمی بزرگ در خط دروازه بارسلونا به وجود بیاید. همچنین وضعیت آینده نتو در بارسا کاملاً در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در صورتی که باشگاه کاتالانی پیشنهاد خوبی برای نتو دریافت کند، به طور قطع این بازیکن را به فروش خواهد رساند. آینده مبهم هر دو دروازه بان، بارسلونا را با یک سردرد بزرگ مواجه کرده است. با این حال به نظر می رسد که در صورت جدایی تراشتگن، گلر کامرونی آژاکس یعنی آندره اونانا گزینه اصلی سران بارسا برای تقویت خط دروازه خواهد بود.

آنچلوتی، جدی‌ترین مشتری خامس رودریگز

روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو می‌گوید کارلو آنچلوتی سرمربی اورتون علاقه زیادی به جذب بازیکن سابقش در رئال مادرید، خامس رودریگز دارد، و به همین علت اورتون به خامس پیشنهاد امضای قراردادی چهار ساله داده. این روزنامه می‌گوید رئال حاضر است در ازای دریافت 40 میلیون یورو خامس را به اورتونی‌ها واگذار کند.

با توجه به اینکه زین‌الدین زیدان مایل به ادامه حضور خامس در تیمش نیست و در فصل جاری لالیگا از او تنها هفت بار در ترکیب تیمش استفاده کرده، مدیران رئال مادرید به این نتیجه رسیده‌اند که وقت خداحافظی با ستاره کلمبیایی‌شان فرا رسیده. اما موندو می‌گوید آنها برای فروش خامس در تابستان آتی خواهان دریافت مبلغی 40 میلیون یورویی هستند.

با اینکه از چند باشگاه انگلیسی دیگر مثل آرسنال، چلسی و ولوز به عنوان مشتریان خامس نام برده شده ولی موندو می‌گوید جدی‌ترین مشتری او اورتون است، بیشتر به این خاطر که سرمربی این تیم کارلو آنچلوتی علاقه زیادی به بازی او داشته و خامس را از دوران حضورش در رئال مادرید می‌شناسد. آنچلوتی در زمانی که هدایت رئال را به عهده داشت علاقه زیادی به خامس پیدا کرده بود و بعد از عزیمتش به بایرن مونیخ هم او را به صورت قرضی به باواریا برد.

اقدام خیر و فراموش نشدنی لیونل مسی

لیونل مسی در سال های اخیر علاوه بر درخشش وصف ناپذیر در زمین فوتبال در انجام حرکات انسان دوستانه نیز همیشه پیشرو بوده و حالا فابیان وارگاس، بازیکن سابق آلمریا خاطره جالی از این بازیکن در عنفوان جوانی نقل کرده است. در سال 2010 و وقتی قرار بود دو تیم بارسلونا و آلمریا به مصاف یکدیگر بوند، فابیان وارگاس پیش از آغاز بازی از لیونل مسی می خواهد لباسش را در پایان مسابقه به او بدهد. وارگاس به ستاره بارسلونا می گوید که به دوستانش قول داده برای فروش این لباس در مسیر کمک به سیل زدگان کلمبیا، آن را از مسی گرفته و به آنها اهدا کند.

اما در آن دیدار آلمریا متحمل شکست تلخی شده و هشت بار دروازه اش را در مقابل ستاره های بارسلونا باز شده می بیند. فابیان وارگاس مستاصل از این شکست، فراموش می کند بعد از بازی به سراغ مسی رفته و پیراهن این بازیکن را بگیرد. اما در کمال تعجب خود مسی به رختکن آلمریا رفته و به وارگاس یادآوری می کند که به او قولی داده و لباسش را به این بازیکن کلمبیایی اهدا می کند. اما این پایان ماجرا نبوده و ستاره آرژانتینی بارسلونا همچنان برای درآمد بیشتر این حرکت خیرخواهانه، پیراهان بازیکنانی چون کارلوس پوپول، دنی آلوس، ژاوی، آندرس اینیستا و جرارد پیکه را نیز به فابیان وارگاس می دهد تا از طریق مبلغ بیشتری برای کمک به سیل زدگان جذب شود.

شرط سنگین پپ گواردیولا برای یوونتوس

به نظر می رسد دوران حضور گونسالو ایگواین در ترکیب یوونتوس رو به پایان است و بیانکونری به دنبال جذب یک مهاجم نوک جدید در فصل تابستان خواهد بود. نام های فراوانی برای انتقال به تورین مطرح شده که اسمی از گابریل ژسوس نیز در این لیست دیده می شود. اما نشریه توتو اسپورت مدعی شد پپ گواردیولا علاقه ای به از دست دادن گابریل ژسوس ندارد و به مدیران تیمش اطلاع داده تنها در صورت انتقال پائولو دیبالا از تورین به این تیم حاضر به صدور مجوز جدایی گابریل ژسوس خواهد شد. این در حالیست که دیبالا در آستانه تمدید قرارداد با یووه قرار دارد و بعید است آنها اجازه جدایی این هافبک خلاق را بدهند.

فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی یوونتوس به مدیران سیتی گفته حاضر است بازیکنانی چون داگلاس کاستا یا میرالیم پیانیچ وارد این معامله شوند، اما سیتی به جذب این بازیکنان علاقه ای نشان نداده و تنها خواهان خرید پائولو دیبالا شده است. دیگر گزینه یوونتوس، مائورو ایکاردی خواهد بود که پروسه خرید او نیز دشوار است. پاری سن ژرمن می خواهد قرارداد ایکاردی را دائمی سازد و یوونتوسی برای خرید او باید مبلغ 85 میلیون یورو به باشگاه فرانسوی بدهد.

کد خبر: 1067710

وب گردی

وب گردی