جزئیات برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد/ تاریخ آزمون جامع دکتری

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری امتحانات ترم جاری این دانشگاه در موعد مقرر و به صورت مجازی خبرداد.

محمد جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری آزمون جامع دکتری این دانشگاه اظهار کرد: بخش‌نامه جامعی از سوی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای کشور ابلاغ شده که دارای بخش‌های مختلف است؛ در این بخش‌نامه تاکید شده است آزمون جامع دکتری باتوجه شرایط فعلی کشور باید تابستان برگزار شود.

وی افزود: دانشجویان در تاریخ اعلام شده فرصت کافی برای امتحان دادن را خواهند داشت و تاکنون گزارشی را مبنی بر بد بودن زمان برگزاری آزمون جامع دریافت نکرده‌ایم. لذا بر اساس آخرین تصمیمات و بخش‌نامه دکتر طهرانچی، آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در مردادماه برگزار خواهد شد.

علمایی درباره برگزاری امتحانات ترم جاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد نیز همانند دیگر نهادهای کشور، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است؛ درحال حاضر بنای ما بر این است که امتحانات ترم جاری در موعد مقرر و به صورت حضوری برگزار شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از ابتدای نیمسال تحصیلی و همزمان با شیوع کرونا، طی چندین بخش‌نامه بر لزوم برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی تاکید کرده‌ایم. همچنین روزانه درباره نحوه برگزاری این کلاس ها گزارش گرفته شده و به ریاست دانشگاه ارسال می‌شود. با این اوصاف نیازی به تاخیر در برگزاری امتحانات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اما اگر شرایط به گونه‌ای شود که نتوانیم امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم، باید با برگزاری نشست دیگری با دکتر طهرانچی و ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد، راهکارهای برگزاری امتحانات به صورت مجازی را مورد بحث و ارزیابی قرار دهیم.

علمایی با اشاره به فرآیند برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه بیان کرد: اگر مشاور و استاد راهنمای دانشجویی ساکن یک شهر باشند، واحد آن شهر موظف شده است که اتاق ایزوله ای را تحت پروتکل‌های بهداشتی، در اختیار آن‌ها قرار دهد تا دانشجو، استاد راهنما و مشاور در آن حضور پیدا کنند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای استادان داور نیز این امکان وجود دارد که به صورت مجازی و حضوری فرآیند دفاع از پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را مدیریت کنند. همچنین فرآیند نمره دهی و گزارش دهی استادان داور نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دانشجو ساکن محل تحصیل خود نباشد، باید به نزدیک ترین واحد شهر خود مراجعه کند و واحد نیز موظف شده است که اتاق ایزوله شده‌ای را در اختیار دانشجو قرار دهد. دانشجو باید پایان نامه خود را در حضور نماینده پژوهشی یا آموزشی آن واحد به صورت حضوری ارائه دهد و مشاور، استاد راهنما و استادان داور نیز به صورت مجازی با دانشجو ارتباط برقرار خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067718

وب گردی

وب گردی