تخصیص ۷۰۰ تخت بستری و پذیرش ۴۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بهداد ناجا

معاون بهداد ناجا در تشریح آخرین اقدامات این معاونت در عملیات مبارزه با کرونا، به تخصیص ۷۰۰ تخت و پذیرش بالغ بر ۴۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار دکتر محمدرضا حسینی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تشریح آخرین اقدامات معاونت بهداد ناجا در عملیات مبارزه با ویروس کرونا گفت: در اوایل شیوع بیماری کرونا در کشور، قرارگاه مبارزه با کرونا ناجا با شعار" مالک دست‌های خود باشیم" تشکیل شد و فعالیت خود را در چهار محور آموزشی، پیشگیری، پشتیبانی و درمان در کلیه یگان‌های سراسر کشور از مرکز تا مرزهای دوردست آغاز کرد.

معاون بهداد ناجا ادامه داد: در پی فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت نیروهای مسلح با دولت در امر مبارزه با بیماری کرونا با تدابیر و حمایت‌های فرماندهی ناجا خوشبختانه این افتخار را داشتیم که در این مدت با اختصاص ۷۰۰ تخت، بالغ بر ۴۰ هزار بیمار کرونایی را در مراکز درمانی ناجا پذیرش کنیم.

وی گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از این بیماران تحت اقدامات اولیه تشخیصی و درمانی ترخیص شدند و حدود ۸ هزار نفر تحت درمان‌های پاراکلینیکی قرار گرفتند.

حسینی افزود: از ۸ هزار بیماری که تحت اقدامات پاراکلینیکی قرار گرفتند حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت سرپایی پذیرش و با دستور دارویی ترخیص شدند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز تحت درمان‌های بستری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونادر مراکز درمانی ناجا همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه ۹۸ درصد از بیماران کرونایی پذیرش شده در این مراکز بهبود یافته‌اند.

معاون بهداد ناجا در ادامه، ساماندهی و تشکیل ۷۴ تیم مراقبت سلامت ناجا متشکل از پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت به منظور مشارکت با دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر اقدامات معاونت بهداد ناجا در عملیات مبارزه با بیماری کرونا ذکر کرد.

سردار حسینی به راه‌اندازی سامانه غربالگری بیماری کرونا ویژه کارکنان و خانواده محترم ناجا اشاره کرد و از غربالگری ۹۰ درصد از کارکنان تحت این سامانه خبر داد.

معاون بهداد ناجا تصریح کرد: آنچه در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا و هر بیماری واگیر دیگری مطرح است، تبدیل رعایت اصول و موازین بهداشتی و مراقبت فردی به رفتار اجتماعی و همگانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067732

وب گردی

وب گردی