واحدهای دانشگاه آزاد استان گلستان پای کار مبارزه با کرونا/  از تولید «گان» تا «تجهیزات ضدعفونی»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از اقدامات واحدهای دانشگاهی این استان در مقابله با شیوع ویروس گرونا گفت.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اقدامات و فعالیت­‌های جهادی انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا در سطح استان گلستان، اظهار کرد: در بخش اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مقابله با کرونا و حفاظت از منابع انسانی، پس از تشکیل نخستین جلسه ستاد آگاه سازی، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان روز سه شنبه 6 اسفند 98 ، در مرکز استان اقدامات مفصلی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: تامین محلول‌های شوینده و گندزدا و همچنین وسایل و تجهیزات لازم جهت ضدعفونی ساختمان‌های دانشگاه، اجرای عملیات ضد عفونی با هماهنگی بخش اداری دانشگاه انجام شد. این عملیات به‌صورت روزانه در ساختمان‌ها و اماکن پر تردد دانشگاه انجام می‌شود. تامین دستکش و ضد عفونی کننده دست برای کارکنان دانشگاه از جمله اقدامات تأمینی و پشتیبانی برای حفط امنیت بهداشتی کارکنان به‌شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: کلیه سالن‌های اجتماعات عمومی شامل خوابگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، کتابخانه، غذاخوری و سالن‌های همایش همچنین کلیه کلاس‌ها حضوری و کارآموزی‌های بیمارستانی از زمان ابلاغ سازمان مرکزی دانشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند. سیستم اثرانگشت جهت ورود و خروج کارکنان با هماهنگی بخش اداری حذف شد و تدابیر لازم جهت ایجاد فاصله گذاری اجتماعی بین کارکنان و همچنین با مراجعه کنندگان اتخاذ شد.

حجت‌الاسلام طاهری درباره اقدامات واحدهای دانشگاهی استان گلستان نیز عنوان کرد: در همین راستا برای کلیه واحدهای استان دستورالعمل تشکیل کارگروه پیشگیری از کرونا و نحوه اجرای عملیاتی آن تهیه و ارسال شد. در این زمینه گزارش‌های ارسالی از سوی تمامی واحدها و مراکز استان گلستان مبین اجرای کامل و دقیق رهنمودهای کمیته بهداشتی پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در سازمان مرکزی است.

وی در زمینه اقدامات انجام شده در سطح ملی تصریح کرد: اقداماتی با تاکید بر همکاری و تعامل با مراجع استانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، فراخوانی برای کلیه دانشجویان رشته پرستاری بالاتر از ترم 6 در همه واحدهای مجری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان، جهت حضور جهادی و داوطلبانه در بخش بالینی شامل بیمارستان، کلینیک و نقاهتگاه داده شد، که 20 تن از دانشجویان پرستاری استان اعلام آمادگی کردند و به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند و در زمینه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا با رعایت کامل پوشش حفاظت فردی اقدام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: همچنین در پی فراخوان برای مشاوره تلفنی 4030، بیش از 60 تن از دانشجویان و اساتید داوطلب استان به کارگروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند. همچنین با همکاری کانون هلال احمر دانشجویان واحد گرگان نسبت به توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم شهری اقدام شد.

حجت‌الاسلام طاهری پیرامون اقدامات فرهنگی و ترویجی دوران کرونا نیز افزود: در زمینه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ترویجی پیرامون موضوع کرونا با هماهنگی روابط عمومی نسبت به انتشار مستمر و روزانه اطلاعیه‌ها، فیلم‌های آموزشی و سایر بروشورهای ارسالی از مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در رسانه مجازی دانشگاه اقدام شد. همچنین جهت چاپ و نصب بنر هشدارهای بهداشتی و پوستر نحوه شستشوی دست­ها هماهنگ گردید. در این زمینه کلیپی از فعالیت دانشجویان وفارغ التحصیلان گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

گفتنی است فعالیت‌ها و اقدامات فناورانه واحدهای دانشگاهی استان گلستان به شرح جدل زیر است؛

انتهای پیام/

کد خبر: 1067736

وب گردی

وب گردی