مجوز تاسیس سرای نوآوری فناوری مواد واحدکرج به تصویب رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از تصویب مجوز تاسیس سرای نوآوری فناوری مواد واحد کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان که بصورت مجازی برگزار شد، مجوز تاسیس سرای نوآوری فناوری مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به تصویب رسید.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان این مطلب افزود: با توجه به وجود مراکز تولیدی و صنعتی فعال در حوزه مواد( مهندسی، دارویی ، غذایی و..) ، نیاز به توسعه فناوری های جدید در حوزه مواد ، مهندسی و کاربردی به جهت رفع وابستگی در زمان تحریم از ضروریات برنامه ریزی دانشگاه ها، مراکز علمی و صنعتی است.

وی با اشاره به توانمندی های واحد کرج و وجود اعضای هیات علمی مجرب و زیر ساخت مناسب آزمایشگاهی و کارگاهی مرتبط با حوزه مواد اعم از شیمی، فیزیک، متالورژی، مکانیک و... افزود: با فعالیت بیش از 55% واحد های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در حوزه مواد شامل: فلزی ، غیر فلزی و... و همچنین وجود مراکز تحقیقاتی مرتبط با این موضوع در واحد کرج از یک سو و نیاز استان البرز و کشور از سوی دیگر، طرح تاسیس سرای نوآوری فناوری مواد از سوی این واحد دانشگاهی به معاونت تحقیقات ، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد که در شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان این دانشگاه با اکثریت آراء به تصویب رسید.

برهانی فر اهداف سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی را تشریح کرد و گفت: از مهمترین اهداف تاسیس سرای نوآوری فناوری مواد می توان به بسط و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان ، ایجاد اکوسیستم فناوری و نوآوری در حوزه فناوری مواد در کشور، ایجاد بازار فناوری تخصصی در حوزه مواد، دستیابی به فناوری نوین در حوزه مواد در راستای پیشرفت کشور، حل مشکلات فناورانه صنعت در زمان تحریم، توسعه آموزش و مهارت های کارآفرینی و کسب و کار و حرکت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم (کارآفرین و فناور) اشاره کرد.

وی همچنین تصریح کرد: سرای نوآوری فناوری مواد دارای دو بخش شتابدهنده و مرکز رشد خواهد بود که با هدف تبدیل خروجی تحقیقات علمی در حوزه مواد ( مهندسی ، دارویی، غذایی و..) به محصولات تخصصی و مفید راه اندازی می شود.

کد خبر: 1067741

وب گردی

وب گردی