ظرفیت ایجاد ۵ کارخانه نوآوری در تهران/ افزایش شعب پارک پردیس

مدیرکارخانه نوآوری با بیان اینکه تهران ظرفیت دارد تا ۵ شعبه پارک فناوری پردیس در قالب کارخانه نوآوری داشته باشد،گفت: سومین شعبه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی عظیمیان مدیر کارخانه نوآوری گفت: این کارخانه نوآوری آزادی شعبه اول پارک فناوری پردیس به شمار می رود که سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح رسمی شد و اکنون تعداد زیادی از استارتاپ ها در آن مشغول فعالیت هستند.

به گفته مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس، شعبه دوم پارک فناوری پردیس که اکنون در حال تکمیل است در شرق راه اندازی شده و هشتاد درصد تیم ها اکنون در آن مستقر هستند.

وی در خصوص شعبه دوم پارک فناوری پردیس در قالب کارخانه نوآوری «های وی» گفت: اینجا فضایی در اختیار سازمان فضایی بوده که کارهای اداری در آن انجام می شد و به معاونت علمی واگذار شد. متراژ این مکان برابر با ۵هزار متر است که شعبه دیگر پارک فناوری محسوب می شود.

مدیر کارخانه نوآوری با تاکید بر اینکه باید تعدادی از تیم ها در آن مشغول فعالیت شوند و سپس راه اندازی رسمی شود، خاطر نشان کرد: البته که این کارخانه به عظمت کارخانه نوآوری آزادی نیست اما به عنوان شعبه دوم راه اندازی شده است.

عظیمیان با تاکید بر اینکه برای ایجاد شعبه سوم پارک فناوری پردیس «پردیس سامیت» هم در حال رایزنی هستیم، گفت:به نظر می رسد تا ۵ شعبه در تهران امکان فعالیت و خروجی مطلوب داشته باشد.

مدیر مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری در استان های مختلف اقدام ترویجی ایجاد کارخانه های نوآوری کرده و خیلی از آنها به کارخانه آزادی آمدند تا مشاوره بگیرند و در راستای آن بتوانند یک کارخانه را راه اندازی کنند.

مدیر کارخانه نوآوری ادامه داد: آذربایجان شرقی، اردبیل، یزد، اصفهان، شیراز و ... به کارخانه آزادی آمدند تا از اینجا ایده بگیرند.

عظیمیان افزود: با توجه به اینکه هیات دولت ابلاغ کرده که هر استانداری تا پایان دولت کارخانه نوآوری راه اندازی کند، این وظیفه ما را سنگین تر می کند. مدیریت کارخانه های نوآوری که قرار است در اماکن متروکه راه اندازی شود به عهده استان‌های دیگر است.

وی افزود: ما در تهران، شعب دیگر پارک در تهران را مدیریت می کنیم ولی مابقی کارخانه‌های نوآوری در استان ها و شهرستان ها با مدیریت خودشان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1067784

وب گردی

وب گردی