خصوصی سازی آموزش و پرورش از اساس اشتباه است

 منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی سازی آموزش و پرورش از اساس اشتباه است و از تفکر سرمایه داری نشات دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زهره سادات لاجوردی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با حضور فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دغدغه‌مندی و تلاش جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش ربطی به تخصص ندارد و وظیفه همه ما این است که اهتمام لازم را نسبت به این موضوع داشته باشیم چرا که همه ما به نوعی با این مقوله در ارتباطیم و آینده فرزندان ما در گرو آن است. در واقع اگر به آموزش و پرورش توجه نکنیم، سرمایه بزرگی را از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص تعلیم و تربیت و تزکیه بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان کشور تفکری غرب‌زده دارند و این افکار مانع پیشرفت ما خواهد شد. این افکار در رابطه اجرا سازی سند ۲۰۳۰ نمود پیدا کرد و متاسفانه با وجود مخالفت با آن هنوز هم در برخی از مناطق درحال اجرا کردن آن هستند‌.

لاجوردی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین است، گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شود به نتایج مطلوبی خواهیم رسید. متاسفانه پس از گذشت سال‌ها تنها کمتر از ۱۰ درصد سند تحول بنیادین تحقق یافته است. در حالی که برای تحقق تحول در آموزش و پرورش باید اجرا سازی سند تحول بنیادین در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم تهران در یازدهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی دانشگاه فرهنگیان با بی مهری مسئولان مواجه شده است که این بی توجهی یا ناشی از غفلت است و یا تحت تاثیر جریان نفوذ. دشمنان ما با نفوذ قصد تغییر اولویت‌های ما را دارند چراکه که تغییر اولویت‌ها موجب عقب رفت کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: خصوصی سازی آموزش و پرورش از اساس اشتباه است و از تفکر سرمایه داری نشات می‌گیرد‌. مبنا نباید اینگونه باشد که مدارس دولتی مورد غفلت قرار گرفته است.

لاجوردی عنوان کرد: طرح‌هایی چون خرید خدمات آموزشی اگر با عدالت منافات دارد در حالی که مبنای ما باید برقراری عدالت باشد. لذا از اولویت های مهم مجلس آینده و کمیسیون آموزش تحقیقات باید آموزش و پرورش باشد.

دانشجومعلمان، نسل جدید تحول خواه

در ادامه این نشست حمید رفیعی در این جلسه بیان کرد: دانشجومعلمان نسل جدید تحول خواه هستند که هدف آنها تحقق تمدن توین اسلامی است.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین بوده ولی تاکنون این مسئله به عنوان یک مسئله کلان مورد توجه قرار نگرفته است. همچنین مسئله اموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت است. بنابراین مطالبه ما از نمایندگان این است که اولویت عملکردشان را در عمل طبق بیانات مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

وی افزود: مسئله تعلیم و تربیت مسئله‌ای حیاتی است که همه نمایندگان فارغ از تخصص باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و شاهد ضریب دهی به طرح‌هایی چون خرید خدمات آموزشی در مجلس نباشیم.

غفلت جبهه انقلاب درخصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

در پایان این نشست نفیسه سادات حسینی نیز در خصوص سند تحول بنیادین گفت: نقدی که به جبهه انقلاب وارد است این است که برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش چندانی نکرده است و ما امروزه شاهد این هستیم که تنها ۱۰ درصد آن اجرا شده است.

جانشین خواهران مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در این میان و با این وضع؛ اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ که بر اساس تفکر غربی و تفکر توسعه تدوین شده است و ما را به سمت جهانی شدن سوق می‌دهد، امری طبیعی بوده و دور از ذهن نمی باشد، زیرا که ما پس از گذشت سال ها هنوز در مراحل ابتدایی اجرایی کردن سند تحول بنیادین می‌باشیم.
وی افزود: متاسفانه غفلت جبهه انقلاب در این خصوص ملموس است چرا که نهایتا در مورد همین سند ۲۰۳۰ ، مقام معظم رهبری مجبور به موضع‌گیری شدند. ( اردیبهشت ۹۶) و متاسفانه هنوز هم برخی مجدانه در پی اجرایی شدن این سند هستند.

حسینی در پایان گفت: ما باید برای تحقق تحولی عظیم در جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین تلاشی دوچندان کنیم و از شما بزرگواران نیز که در قوه مقننه هم حضور خواهید داشت انتظار بیشتری برای موضع‌گیری و اقدامات جدی و به موقع درباره مسائل آموزش و پرورش و مسئله تراز اول و تمدنی است، داریم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1067807

وب گردی

وب گردی