۴۵۰۰ موتورسیکلت توقیفی ۱۰ سال گذشته  تحویل پلیس راهورشد

معاون فنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران از هوشمندسازی ۳۲ هزار فضای پارک حاشیه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید سرلک در خصوص اجرای طرح پارک حاشیه هوشمند در چهار منطقه ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ با بیان اینکه ساماندهی پارک حاشیه‌ای اتفاق جدیدی نیست و پیش از این توسط پارکبان و پارکومتر کنترل می‌شد اما حالا روش مدیریت پارک حاشیه‌ای تغییر کرده و هوشمند شده است، گفت: ساماندهی پارک حاشیه‌ای به صورت هوشمند در منطقه ۲ مدت‌هاست که اجرایی شده و حالا پس از احصای مشکلات و برطرف کردن آن‌ها در نظر داریم در چهار منطقه دیگر این طرح را اجرایی کنیم.

اجرای پارک حاشیه هوشمند در ۴ منطقه ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲

وی با بیان اینکه لازم است که شهروندان یک مرتبه اطلاعات خودروی خود را در سامانه تهران من ثبت کنند، گفت: البته بسیاری از تهرانی‌ها اطلاعات خودروی خود را پیش از این برای دریافت خدمات دیگر ثبت کرده‌اند.

سرلک با بیان اینکه مدت توقف در این طرح توسط خودروهای هوشمند که دوربین دارند محاسبه شده و برای شهروندان پیامک می‌شود، گفت: اگر حساب شهروندی افراد شارژ نباشد این مبلغ به عنوان عوارض در حساب کاربری آن‌ها ثبت می‌شود اما این افراد جریمه نمی‌شوند.

وی افزود: البته اگر شهروندان در محل‌های غیرمجاز مانند ایستگاه اتوبوس، محل‌های توقف ممنوع و در مسیر عابر پیاده توقف کنند حتما توسط پلیس جریمه می‌شوند.

معاون فنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تا 8 ماه آینده این طرح در چهار منطقه ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ اجرایی می‌شود، گفت: ‌البته اجرای این طرح فازبندی شده است به گونه‌ای که تا اواخر خردادماه ۱۰ هزار جای پارک در منطقه ۶ و به همین ترتیب بعد از آن در منطقه ۷ و پس از آن در مناطق دیگر اجرایی می‌شود.

اگر شهروندان در محل‌های غیرمجاز مانند ایستگاه اتوبوس، محل‌های توقف ممنوع و در مسیر عابر پیاده توقف کنند حتما توسط پلیس جریمه می‌شوند

سرلک در ادامه با بیان اینکه این طرح در معابر اصلی و معابری که درصد کاربری تجاری آن بیشتر باشد اجرا می‌شود، گفت: پارک حاشیه‌ای، محل پارک کوتاه‌مدت است و افراد نمی‌توانند از صبح تا شب کنار خیابان خودروی خود را پارک کنند و در این طرح این فضاها که به صورت اختصاصی توسط افراد اشغال می‌شود نیز ساماندهی می‌شود، چرا که بعضا دیده شده یا افراد خودرویشان را برای مدت طولانی در یک فضا پارک می‌کنند و یا اگر خودرو ندارند جلوی خانه یا مغازه‌شان را می‌بندند اما دقت داشته باشید که فضای خیابان متعلق به همه مردم شهر است.

وی در مورد ابزارهای نظارتی نیز با تأکید بر اینکه این طرح با همکاری پلیس راهور اجرایی می‌شود، گفت: دوربین‌های کنترلی نیز بر حسن اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

سرلک که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، در خصوص ترخیص موتورسیکلت‌ها گفت: اخیرا حدود ۴۵۰۰ موتورسیکلت توقیفی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال در پارکینگ‌های معاونت حمل و نقل مانده بود، تحویل پلیس راهور شد تا نسبت به تعیین تکلیف این موتورسیکلت‌ها اقدام شود.

۴۵۰۰ موتورسیکلت توقیفی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال در پارکینگ‌های معاونت حمل و نقل مانده بود، تحویل پلیس راهور شد

وی افزود: این موتورها از پارکینگ معاونت حمل و نقل به پارکینگ پلیس منتقل شد تا از طریق اقدامات قضایی که توسط پلیس صورت می‌گیرد تعیین تکلیف شوند اما این موتورها ترخیص نشده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067838

وب گردی

وب گردی