چهارمین جشنواره مادران قصه گو در سطح ملی برگزار می شود

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین جشنواره مادران قصه گو را برای نخستین بار در سطح ملی و با توجه به شیوع بیماری کرونا با استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برگزار می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید احمد موسوی، دبیر چهارمین جشنواره مادران قصه گو مستقر در فرهنگسرای خاتم(ص) با اعلام این خبر از رونمایی سایت و پوستر چهارمین جشنواره مادران قصه گو با حضور مصطفی رحماندوست چهره نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان کشورمان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: پس از برگزاری موفق سه دوره جشنواره مادران قصه گوی شهر تهران، چهارمین دوره این جشنواره در سطح ملی و این بار با استفاده از ظرفیت گسترده و متنوع فضای مجازی برگزار می شود.

وی ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده با استفاده از قصه گویی را مهم ترین ضرورت و هدف این جشنواره ذکر کرد و افزود: انتقال مفاهیم، ارزش ها و سنت های اسلامی ایرانی به کودکان به صورت غیر مستقیم، آموزش مفاهیم مربوط به سبک زندگی با زبان قصه برای کودکان، فراهم آوردن زمینه های ارتباط و ایجاد انس و الفت بیشتر بین اعضاء خانواده با ابزار قصه گویی از جمله اهداف و رویکردهای این دوره از جشنواره است.

رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به افزوده شدن بخش ویژه قصه های کرونایی در این دوره از جشنواره گفت: قصه های قرآنی، قصه های بومی محلی، قصه های آزاد با موضوعات دلخواه و قصه های کرونایی چهار بخش موضوعی جشنواره هستند.

موسوی در باره بخش ویژه قصه های کرونایی گفت: شاخص اصلی این بخش در قصه پردازی، خلاقیت مادران قصه گو در بیان قصه هایی نو و خلاقانه برای کودکان با محتوای اصلی مبارزه با ویروس کرونا، همدلی و اتحاد برای شکست این ویروس و آگاه سازی کودکان از خطرات و نحوه مقابله با آن است. همچنین تجلیل و تکریم مدافعان سلامت و تبیین زحمات این عزیزان در قالب قصه، یکی از موضوعات اصلی این بخش است.

دبیرخانه مرکزی چهارمین جشنواره ملی مادران قصه گو به نشانی: تهران، بزرگراه آیت ا... سعیدی، خیابان پژاند، خیابان شیرودی، بوستان لواسانی، فرهنگسرای خاتم(ص) با شماره تماس: 7-66207065 پاسخگوی شهروندان است./

کد خبر: 1067888

وب گردی

وب گردی