منع بنا و محمدی برای سرمربیگری / حدادی و صمد در تیم منتخب / هند میزبان المپیک ۲۰۲۳ می شود؟ /

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

عزم جدی هند برای گرفتن میزبانی بازی های المپیک ۲۰۳۲

به نقل از فارس، ناریندر باترا مدیر ورزش هند اعلام کرد این کشور برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک 2032 و دیگر رویدادهای بین‌المللی بعد از حل مشکل ویروس کرونا گام‌های جدی برمی‌دارد.10 سال بعد از میزبانی هند در رقابت‌های کشورهای مشترک‌المنافع، رئیس کمیته المپیک این کشور گفت که هند درس‌های زیادی از این میزبانی گرفته اما کافی نیست. باترا در این باره اظهار داشت: ما به صورت جدی و قاطعانه برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک جوانان 2026 و المپیک 2032 رقابت می‌کنیم.هند درخواست خود را قبلا اعلام کرده اما باید برای بازی‌های 2026 با کشورهای تایلند، روسیه و کلمبیا رقابت کند. کوئینزلند در استرالیا، شانگهای در چین، سئول و پیونگ‌یانگ به صورت مشترک برای گرفتن میزبانی بازی‌های المپیک 2032 علاقمند هستند. البته ویروس کرونا همه فعالیت‌ها را متوقف کرده است. باترا که ریاست فدراسیون جهانی هاکی را هم برعهده دارد گفت که مستندات برای بازی‌های 2032 ارائه شده اما در حال حاضر فعالیت‌ها متوقف شده است. اتخاذ تصمیم نهایی ممکن است تا سال 2025 طول بکشد.کوی خاطرنشان کرد: الان وقت صحبت با دولت در مورد بازی‌های المپیک نیست. در حال حاضر نخستین کاری که باید انجام دهیم حل مشکلی است که تمام جهان را درگیر کرده است. نایب‌رئیس کمیته بین‌المللی المپیک قبلا از کناره ‌گیری هندی‌ها از کاندیداتوری بازی‌های المپیک 2032 خبر داده بود.

۱۵ هزار تست کرونا برای شروع NBA

به نقل از تسنیم، لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای «رودی گوبرت» بازیکن تیم یوتا جز به حالت تعلیق درآمد و هنوز مشخص نیست چه زمانی مسابقات از سر گرفته می‌شود. به تازگی آدام سیلور، رئیس اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا به تازگی به تیم‌‌ها اجازه داده تمرینات خود را با بازیکنان محدود و شرایطی خاص آغاز کنند. زمان اعلام آغاز مسابقات و نحوه برگزاری آن، تصمیم بسیار سختی است که قرار است در هفته‌های آینده اتخاذ شود ولی موردی که قطعا باید اجرا شود، تست کرونای تمام شاغلان در NBA است که تعداد آزمایش‌ها را به 15 هزار می‌رساند. NBA پیش بینی می‌کند که یکی از شرایط شروع مسابقات، انجام 15 هزار تست کرونا روی بازیکنان و کارکنان سالن‌هایی است که از زمان تعطیلی مسابقات در فرنطینه بوده‌اند. هر سالن حدود 30 تا 35 کارمند دارد. هزینه انجام این تست‌ها مبلغ بسیار زیادی است که در حال حاضر، منبع تامین آن مشخص نشده است. آدام سیلور در این باره گفت: به دونالد ترامپ اعلام کردم که دوست داریم قسمتی از بار حرکت مجدد چرخه اقتصادی آمریکا را بر عهده بگیریم ولی قبل از آن باید اطلاعات لازم در مورد سلامت و شرایط لیگ را در اختیار داشته باشیم.

تاریخ جدید بدمینتون قهرمانی جهان اعلام شد
فدراسیون جهانی بدمینتون تاریخ جدید مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا در سال 2021 را اعلام کرد. این رقابت ها به دلیل تعویق یکساله المپیک به زمان دیگری موکول شد. فدراسیون جهانی اعلام کرد این مسابقات روزهای 29 نوامبر تا 5 دسامبر 2021 (8 تا 14 آذر 1400) برگزار خواهد شد. البته هنوز تقویم فدراسیون جهانی بدمینتون در سال 2021 نهایی نشده است. تغییر تاریخ این اجازه را به ورزشکاران المپیکی هم خواهد داد تا در مسابقات جهانی شرکت کنند. تعویق المپیک توکیو باعث شد تا تقویم مسابقات جهانی در رشته های مختلف دستخوش تغییر شود.

عباسعلی: تعویق المپیک خبر خیلی خوبی بود
حمیده عباسعلی در خصوص جراحی پایش اظهار داشت: من زیر نظر دکتر بودم و نتیجه بر آن شد عمل جراحی‌ام را انجام دهم. قرار بود بعد از جراحی آماده اعزام به المپیک شوم و فرصت خیلی کمی بود. خبر خوبی به من رسید که المپیک به تعویق افتاد. عباسعلی که با برنامه رکورد صحبت می کرد، در خصوص آماده‌سازی برای المپیک افزود: 24 فروردین به ایران آمدم و فیزیوتراپی‌ام را انجام دادم. هیچ عجله‌ای ندارم چون المپیک به تعویق افتاده است. عباسعلی در خصوص کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: در اتریش به فینال رفتم، طلا هم نمی‌گرفتم سهمیه می‌گرفتم. توانستم طلا را کسب کنم و سهمیه را بگیرم و این اتفاق رخ داد. وی در خصوص دریافت پاداش از سوی کمیته ملی المپیک گفت: تاکنون 30 میلیون به من داده‌اند، ولی فدراسیون مبلغی را درنظر نگرفته است. کمیته المپیک در مدتی که در آلمان بودم، با فدراسیون خیلی همکاری کرد.

حدادی و صمد در تیم منتخب آسیا از نگاه ستاره لبنانی
صفحه مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در ادامه گفت وگوهای خود با ستاره های بسکتبال این قاره به سراغ وائل اراکچی بازیکن تیم ملی لبنان رفته است. در بخشی از این گفت وگو اراکچی تیم منتخب خود را معرفی کرده که در میان آنها نام دو بازیکن ایران یعنی صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی هم قرار دارد. براین اساس صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی از ایران، زید عباس و سام داگلاس از اردن و فادی الخطیبب از لبنان تیم منتخب آسیا از نگاه اراکچی هستند. صمد و حدادی پیش از این هم در تیم منتخب آسیا از نگاه دیگر بازیکنان قاره سبز قرار گرفته بودند.

منع بنا و محمدی برای سرمربیگری در لیگ برتر
سال گذشته مربیان تمام رده های تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی از تیمداری در لیگ برتر کشتی منع شدند. امسال اما شرایط متفاوت است و تنها سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان حق سرمربیگری در لیگ برتر را ندارند. طبق اعلام علیرضا دبیر، غلامرضا محمدی و محمد بنا به عنوان سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان نمی توانند هدایت تیم های لیگ برتری را برعهده بگیرند. با این حال سرمربیان تیم های جوانان و نوجوانان برخلاف سال گذشته مجوز حضور در لیگ برتر را خواهند داشت. آنطور که رییس فدراسیون کشتی اعلام کرد، به جز ممنوعیت برای سرمربیان تیم های بزرگسالان، مربیان هم در صورتی که با فدراسیون قرارداد مالی امضا کنند، حق حضور در لیگ برتر را ندارند، اما در صورتی که مربیان تیم های بزرگسالان از فدراسیون حقوق نگیرند، منعی برای سرمربیگری در لیگ برتر ندارند.

دومین ملی پوش والیبال هم راهی بلژیک می شود؟
امیرحسین اسفندیار، ملی پوش والیبال ایران که سال گذشته عنوان برترین بازیکن جوانان جهان را از آن خود کرده بود، توسط کولاکوویچ در تیم ملی بزرگسالان هم به کار گرفته شد. در هفته های اخیر اخباری مبنی بر انتقال او به لیگ های اروپایی شنیده می شد. این بازیکن 21 ساله که فصل اخیر را در ترکیب کاله آمل سپری کرد، از کشورهای ایتالیا، لهستان، ترکیه و فرانسه پیشنهاداتی دریافت کرده است. اسفندیار در صحبت های اخیر خود خبر داده تیمی که جواد کریمی، پاسور دوم تیم ملی را در لیگ بلژیک جذب کرده، برای او هم پیشنهاد جدی ارسال کرده است. باشگاه "گرین ‌یارد ماسِیک" بعد از جذب یکی از ملی پوشان جوان ایران، این بار خواهان جذب اسفندیار در پست دریافت کننده شده است. باید دید در حالی که تاکنون هیچ بازیکنی از ایران در لیگ بلژیک بازی نکرده، دومین ملی پوش ایرانی هم برای فصل آینده راهی این کشور می شود یا خیر.

کد خبر: 1067890

وب گردی

وب گردی