جنگ عربستان علیه یمن هزاران کارگر را به کام مرگ کشانده است

اتحادیه کارگران یمن اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی طی پنج سال گذشته منجر به کشته و زخمی شدن هزار نفر و نابودی صدها کارخانه و کارگاه در این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنگ پنج ساله ائتلاف سعودی و اماراتی علیه یمن منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از کارگران در این کشور شده است.

فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری یمن به مناسبت روز جهانی کارگر در گزارشی پرده از خسارت‌های این لشکرکشی و جنگ علیه کارخانه‌ها و و تأسیسات تولیدی برداشت و اعلام کرد که در بیش از پنج سال گذشته، ۶۲۲۹ کارگر بر اثر حملات ائتلاف سعودی اماراتی کشته و ۱۰۶۹۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

گذشته از این، حملات این ائتلاف باعث تخریب ۳۵۵ کارخانه و کارگاه تولیدی شده است و تدوام حملات در کنار محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن، ۱۵ هزار کارگر را بی‌کار کرده است.

به گزارش شبکه المسیره، این فراکسیون اعلام کرد که انتقال بانک مرکزی از صنعاء به شهر عدن (جنوب) باعث شده است پرداخت حقوق متوقف شده و کارگران در یمن متضرر شود.

این نهاد کارگری، «ائتلاف سعودی و آمریکایی» را مسؤول کامل ویرانی و کشتارها در یمن دانست و اقدام آلمان در «تروریست» خواندن جنبش حزب‌الله را محکوم و با مردم فلسطین ابراز همبستگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067910

وب گردی

وب گردی